• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zodiac - vad tycker KS

Omröstning:Vad är din uppfattning om Zodiac?

  • Ett klassiskt märke med fina klockor

    Röster: 26 56.5%
  • Skräp. Punkt.

    Röster: 6 13.0%
  • Vintage är ok, resten skräp

    Röster: 14 30.4%

  • Totala väljare
    46

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Har Fossil något med dom nya zodiac klockorna? Fanns någon knapp/länk på zodiac hemsidan som tog en till en död fossil hemsida, vet inte hur detta påverkar zodiac klockorna men vore intressant att veta
 
Var min fråga verkligen så dum?
Men då antar jag att Fossil group har något att göra med Zodiac :)
De äger Zodiac. Men jag tror att det är viktigt att poängtera att det har samma relevans som i min motfråga. Fossil vill bygga upp ett eget premium märke. Turlig nog hjälper det Zodiac att fortleva. Precis som vi sett otaliga gånger med otaliga märken. Det viktiga är klockorna. Testa en vetja. De är i hög grad på banan. Med lika hög relevans på sina reissues som vem som helst. Funkar bra i övriga världen. Men här har de inte AD och draghjälpen från marknadsföring. Turligt nog. För halva grejen är att vara någorlunda unik med sina klockor.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
De äger Zodiac. Men jag tror att det är viktigt att poängtera att det har samma relevans som i min motfråga. Fossil vill bygga upp ett eget premium märke. Turlig nog hjälper det Zodiac att fortleva. Precis som vi sett otaliga gånger med otaliga märken. Det viktiga är klockorna. Testa en vetja. De är i hög grad på banan. Med lika hög relevans på sina reissues som vem som helst. Funkar bra i övriga världen. Men här har de inte AD och draghjälpen från marknadsföring. Turligt nog. För halva grejen är att vara någorlunda unik med sina klockor.

Förstod vad du menade :) och jag ifrågasätter absolut inte kvaliten av Zodiac.
Och jag skulle inte bli förvånad om mitt nästa köp blir en av dom nya Zodiac klockorna men min fråga var inte riktad mot att prata ner dom nya klockorna.
Jag borde kanske ha formulerat mig på ett annorlunda sätt.
 
Förstod vad du menade :) och jag ifrågasätter absolut inte kvaliten av Zodiac.
Och jag skulle inte bli förvånad om mitt nästa köp blir en av dom nya Zodiac klockorna men min fråga var inte riktad mot att prata ner dom nya klockorna.
Jag borde kanske ha formulerat mig på ett annorlunda sätt.
Jag tror du läser in ett tonläge som inte finns. Jag tar inte det här personligt. Kolugn. Du ska formulera dig, det är det viktiga. Men sedan gör jag en poäng på att tendensen ibland blir att sila mygg och släppa igenom elefanter i den här världen. Hela marknads och creed svängen är ju mest trams. Det är bara klockor.
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
Jag tror du läser in ett tonläge som inte finns. Jag tar inte det här personligt. Kolugn. Du ska formulera dig, det är det viktiga. Men sedan gör jag en poäng på att tendensen ibland blir att sila mygg och släppa igenom elefanter i den här världen. Hela marknads och creed svängen är ju mest trams. Det är bara klockor.

@Heinrich.a in och kolla på @Peter K s leverans idag. Det är sådana klockor de bygger nu för tiden. Några poster tidigare finns länk till watchguys recension till nya "egna" verket. Där har du det mesta du behöver veta om du är nyfiken på deras klockor.

Absolut har du poäng med vad du säger, allt kommer ifrån att jag formulerade mig fel :).

Redan tagit en titt på vad Peter K la upp :) Och om min nästa klocka blir en dykare så är det definitivt en Sea wolf variant men nu är man inne på lite andra svängar.
Men jag får ta och läsa på om dom nya urverken :)
 

Heinrich.a

Rolex
2-Faktor
De nya verken är snart gamla ;)
Bra bump av tråden :)
Men helt klart lite nyfiken vad @Heinrich.a tyckte ;)
Finns det något att tycka? Det är ju självklart vad svaret skulle bli. Zodiac är bra, oavsett om det är nytt, gammalt eller omodernt.
IMG_20191021_105526.jpg
 
Topp