• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zodiac

da3a6y2a.jpg
 

Ricrob

Patek
Du som kränger Zodiac-järn så det sprutar om det, kan du inte övertyga dem om att börja peta i enkla men mekaniska verk i de där? ;)

Ärligt, designen är ofta riktigt cool och skulle de skippa Rhonda-quartzverken så skulle de säkert hämta sig, tror du inte?
 

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Håller med ovanstående postare. Var köper man Zodiac egentligen? Och finns det några med mekaniska urverk överhuvudtaget?
 
Du som kränger Zodiac-järn så det sprutar om det, kan du inte övertyga dem om att börja peta i enkla men mekaniska verk i de där? ;)

Ärligt, designen är ofta riktigt cool och skulle de skippa Rhonda-quartzverken så skulle de säkert hämta sig, tror du inte?

Man får älska dem som de är. Ser dem lite som något man köper i souvenirbutiken på ett museum. Nästan som när det begav dig men till rimliga priser och i moderna material ;D
Kul är de. Av många olika skäl.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 
Håller med ovanstående postare. Var köper man Zodiac egentligen? Och finns det några med mekaniska urverk överhuvudtaget?

Slagsidan mot Quartz kom med Fossil, vilket även återtåget av aptitlig designgjorde. Alltså lite bra, lite dåligt. Innan dess är det mest automat. Kan du tänka dig klockor < 39mm och gillar vintage är det bara att tanka Paypal och gå lös på E-Bay.
Sedan dess är det ett tiotal modeller dom släppts som automatare. Två är minnesvärda. Aviatorn och Oceanairen. Men bered er på CL-verk.


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Skit också. Jag hade ju lovat mig själv att bara köpa japanska (nån enskild ryss räknas inte) automater.
Suger i kvartstarmen nu. :confused:
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Du gäckar oss fortfarande herr EJMP..... men visst var denna fin. En gladis.....
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Jag har just nu en sorts förälskelse i dessa klockor, en sådan där fling man känner kan leda till något långsiktigt. Det är klart man har haft den där känslan förut och sen hoppat i säng med någon annan veckan efter, men i det här fallet tror jag det kan vara något mer. Dock kan jag hålla med om ovan inlägg gällande quartz verk...

EDIT: Du som just nu går omkring med Maks gamla Oceanaire, PM'a och berätta hur den är! ;)
 
Topp