Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Zombieapokalypsen är över oss!!!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Camo00, 1 juni 2013.

1. Camo00
    Trådstartare

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Jaha, så kom dagen man fasat för! Mänskligheten är nästan utrotad över en natt och zombies har, förmodligen, tagit över...

Inte en människa i hela Malmö mer än jag!

Kusligt tomt på stationen...

Börjar känna mig oerhört ensam och lite skraj...

....VÄNTA!! ETT SLÄPANDE LJUD BAKOM PELAREN...

...falskt alarm!! Puh! Men nu är jag rejält skärrad ska Ni veta! Det är inte så glamoröst att vara ensam kvar som det ser ut i filmerna!! :(

Nu har jag sökt skydd i Citytunneln och byggt en barrikad!
    Finns det några andra överlevare där ute så kan Ni kontakta mig på fm-bandet 95.8 (samma frekvens som Ljungby Närradio) så möts vi nånstans och pratar klockor...

Bojke, Wii, 80s och 16 andra gillar detta.
  2. Skolläraren

Skolläraren Friends of KS

Problemet med att bo i en norrländsk småstad är att man aldrig kan vara förberedd på samma sätt som ni storstadsfolk.

Om ingen är ute på gatorna här så betyder det nog bara att affärerna inte öppnat än/det är lördag morgon/det går inga bussar/etc. Vi är dödsdömda direkt.

yonsson gillar detta.
  3. Crowolf

Crowolf Guest

Skjut inte om det kommer en lång skallig jävel med en 6309 på armen...... Letar också skydd...

Wii och yonsson gillar detta.
  4. *beväpnar mig och strappar på ExpII:an, och förbereder mig att plundra närliggande ICA-butik*

80s gillar detta.
  5. Kettil

Kettil Biskop

Ingen fara, dom är på loppisen här i Lund. Jag kan se S:a Esplanaden från fönstret; det var knökat med folk redan kl 7...:)

6. Ajax

Ajax Stadsbo

Från:
    Ängelholm
    Det första som slog mig, tänk vilken hårdvaluta klockor skulle kunna bli i ett postapokalyptiskt Sverige :p

7. meo_swe

meo_swe Biskop

Ja, alla stockholmare som kan släng med er så mycket mat och kläder som ni kan. Möt mig vid stora parkeringen så ska vi utrusta oss, för att sedan leta en skyddad borg att bo i. Alla som vill får självklart följa med.

(Ja, jag har planerat detta noggrant på tråkiga nattpass)

MKRGG gillar detta.
  8. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Jag tar familjen och beredskapspacken (ja jag har en sådan fortfarande, gamla ränder går inte ur) och drar till parkeringen.

9. Har precis rånat ett par på deras matkassar och snurrkickade en pensionär för att ta kärringens pensionärsvagn! Jag sticker nu till Musköbasen! Perfekta försvaret; omgiven av vatten och enda vägen till ön är Muskötunneln. Om horderna ens kommer förbi försvaret runt alla brofästena så dränker vi packet!
    Jag uppmanar alla KS:are att ta sig dit med familj. Finns tillräckligt med plats för jordbruk o boende!

Rille, Ekmikael, 80s och 1 annan gillar detta.
  10. Du lever i en fantasivärld... vakna upp, känn doften av kaffe, på med klockan och beväpna dig! Ta dig till Muskö, klockvännerna hjälper dig!

11. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Fan att man intr har en g-shock, när mörkret faller, blir det nödvändigt att kunna räkna ned timmarna till soluppgången när vi gömmer oss i mörkret i bunkrarna.
    Tänk om man köpt en sådan här då hade man kanske kunnat blend'a in

Andra alternativ vore såklart:

Eller

Eller

Men det är sådags nu.
    Måtte min 7days power reserve fungera nu..
    Rädd på allvar nu.

12. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Zombie / alien, you say tomotoe i säg tomatera!

13. Johan M

Johan M Borgare

Jag lyckades kryssa runt en hel hord zombies på Nova i Lund. Annars brukar de finnas inne på Malmborgs vid clemenstorget strax efter kl 17 på vardagarna. Håll er borta därifrån!

Camo00 och Crowolf gillar detta.
  14. Crowolf

Crowolf Guest

Japp! Det är på Nova de vandrar.

15. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Är på väg!

meo_swe gillar detta.
  16. Kettil

Kettil Biskop

Så sant! Men det är svårt att se skillnad på en vanlig zombie och en målsökande loppisrobot...

Vi ses på Muskö!

17. China

China Guest

Det här är allvarliga saker, tack och lov att Camo00 postade den här tråden. Efter att grannen Bingvar fick hjärnan utsugen av några zombies som lurade i skogsbrynet har jag barrikaderat mig på utedasset. Här är bildbevis på vad som återstod av stackaren efter zombieattacken, av hänsyn till känsliga är blodet borttvättat. Notera det typiska angreppet mot hjärnloben som syns på Bingvars hatt, dock hade han vett att matcha sin Croton med en Girafföl in i det sista. Lägg märke till hur ölburken matchar den lyxiga klockan, Bingvar höll stilen in i det sista. R.I.P.

David, Wii, Icaras och 5 andra gillar detta.
  18. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Tar båten till muskö om 5.

19. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Påväg!

20. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Framme men var fanken är alla??

21. Hur i helvete lyckades du komma igenom mina avspärrningar?

MKRGG gillar detta.
  22. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    En gång jägare, alltid jägare! :)

meo_swe och Josef B gillar detta.
  23. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Är framme vid ingången men ingen är här???

easy rider gillar detta.
  24. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Överlevnadsklockan vart en Seiko som har fungerat i 30 år så den ska nog fungera en stund till. Plus att den har plexi.

25. meo_swe

meo_swe Biskop

Jag sitter ju på parkeringen till livgardet! Väntar på klocksnackare så vi kan spränga kasunerna och hämta vapen till muskö.

Aquaracer2 gillar detta.
  26. meo_swe

meo_swe Biskop

NEJ!!! Dom jävlarna fick mig! Jag satt och rökte och beundrade min vackra bränna så hoppade det fram en skranglig sak och bet mig!

27. P-A

P-A Sir Spamalot

Från:
    Hälsingland
    Jag har tänkt ut en plan för oss här uppe med. Man samlar en grupp som givetvis är beväpnad, tar över byn och skjuter alla som försöker komma in utan tillstånd. Exakt som guvernören i walking dead.

meo_swe gillar detta.
  28. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    Lever ni alla??

wundlander gillar detta.
  29. Aja, nu är sommarläsningen kirrad iaf!

MKRGG och Camo00 gillar detta.
  30. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Jag är väl den enda här som har vapen? Hur ska ni överleva egentligen, en dag utan en espresso så går ni runt själva likt zombies! :woot:
    Bra att man är i norrland

Edit: förlåt P-A du har oxå bössor

Mårtenssons ur Brookfield