Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Zulu-band på Sub

Diskussion i 'Diskussion' startad av Hellveg, 22 januari 2015.

1. Hellveg
    Trådstartare

Hellveg Bonde

Från:
    Göteborg
    Hej på er!

Skulle för första gången montera ett av mina Zulu-band på min Sub (en 16610) idag.
    Blev väldigt förvånad och besviken när jag upptäckte att det inte fanns plats mellan boetten och bandstiften för att få igenom bandet :mad:. Provade med 2 st olika som nyligen är köpta på en känd svensk .nu-sida.

Är det fler som råkat ut för detta? Gillar tanken med Zulu då jag inte vill ha den extra flärpen som Nato-banden har. Fick montera på ett av mina Hirsch-band istället.

Kanske hade gått om jag verkligen hade tvingat som fan för att få igenom bandet men gillar inte riktigt tanken med att sätta sådant tryck på stiften. Kanske obefogad oro?! Någon här som har Zulu på sin Sub? I så fall, hur gör ni och är det tight som fan att få på?

Ha de gött :cigar:

Ber för övrigt om ursäkt på förhand om denna info redan finns men orkade inte söka som en dåre den här gången.

2. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Har du några bilder? Hur tjockt är zulut egentligen? Borde ju gå tycker man. :)

3. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Testat sätta på bandet före bandstiften?

Aquaracer2 gillar detta.
  4. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Är det bara den extra flärpen som är problemet så klipp av den på ett Nato.

POO och Mr_Jonas gillar detta.
  5. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    +1
    Och elda på bandet där du klippte. Annas blir det kasst

6. Emil

Emil Borgare

Jag har zulu ibland på min, det går fint om man lirkar lite lätt!

7. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn
    Sätt på bandet tillsammans med stiften. Låter som att du satte på stiften först och sedan försökte trä bandet igenom, det kan bli svårt ibland.

8. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Alla dinkor som blivit på så år mig har jag bara slitit i zulut tills det fungerat.. om det inte fungerar är det bara lacka ur och hiva skiten..

l.smallbone, Hellveg och Kejsaren gillar detta.
  9. Spindel

Spindel Biskop

Fast Zulu har väl inte den extra flärpen (inte 3-rings zulu iaf)

10. Hellveg
    Trådstartare

Hellveg Bonde

Från:
    Göteborg
    Nej, har tyvärr inga bilder. Tänkte ta det men lackade ur...
    Alltså det hade nog gått om jag tagit i som f_n men ville som sagt inte lägga så stor ansträngning på stiften. Kanske är jag bara feg.
    Ny på sådant här:oops:

Ja, precis så gjorde jag. Har också läst nu att man göra det på ett "alternativt" sätt.

Nej, men ska göra det. Tack för tipset!

11. Hellveg
    Trådstartare

Hellveg Bonde

Från:
    Göteborg
    Ja det är ju en bra idé som blir högaktuell nu när jag vet hur jäkla tight det blir med Zulu.

Tack för tipset!

12. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Att ha en fin Rolex Submariner ock att sätta på ett , zulu band eller nato är ,katastrof. Submariner säljs med stålarmband för att själva klocka ska kunna bärras upp vackert, nu tar några bort det ock sätter på en tygbit.........:eek:

Carlf gillar detta.
  13. Hellveg
    Trådstartare

Hellveg Bonde

Från:
    Göteborg
    Håller till viss del med dig även om jag, av uppenbara skäl, inte tycker att det är katastrof. Tycker också att länken är det snyggaste alternativet, men som med allt annat gäller: ombyte förnöjer :)

JayLar gillar detta.
  14. demondave

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    Kör min 16610lv på Nato mer eller mindre konstant. Ser bra ut, och grymt skönt. Slår länken i mina ögon, uppenbarligen, annars hade ju den åkt på illa kvickt. Dessutom hålls ju länken välbevarad om man ska flippa klockan till någon originalivrare ;)

Redan natot är halvpilligt att få imellan bandstift och boett, därför det inte har hamnat något zulu på klockan. Det, och att jag tycker att natots smäckrare metalldetaljer passar klockan bättre.

15. Bjoerlin76

Bjoerlin76 Biskop

Från:
    Sigtuna, Stockholm
    Skulle gärna se lite bilder om ni har! [emoji2]

16. demondave

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    Varierande händighet med mobilkameran:

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

audotcom och Bjoerlin76 gillar detta.
  17. l.smallbone

l.smallbone Stadsbo

universallösning.

Savagear114 och Aquaracer2 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield