• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Zulu, hur funkar det?

Smulan

Rolex
Det finns inga dumma frågor sägs det men detta är nog ett gränsfall. Är det meningen att man klipper bandet som är överskott på bilden eller har jag möjligen trätt det fel? Tack på förhand!
 

Bilagor

  • zulu.jpg
    zulu.jpg
    17.4 KB · Visningar: 228

max

Dancing Queen
Ser ut att vara 5-ringars eller ser jag fel? Det är lite "Jag skall ut och bo i vildmarken i 5år och strypa älg med mina bara händer"-hårdhet över dedär banden :D

Kan denna bild vara till hjälp månne? Man kan ju även dra rakt igenom de två första ringarna som ett nato men beror lite på, ibland har de en förmåga att sitta löst och slå mot bandhornen då.
993486d1362282708-finally-board-2-ring-zulu-4-ring_nato_style_watchstrap.jpg
 

Smulan

Rolex
Tack! Ett sådan armband är det men nu har jag trätt om det lite enligt din bild. Mitt är dock längre men nu kan "överskottet" läggas in i det dom andra ringarna och det behöver inte klippas. :!:
 
Topp