• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ännu ett trist rån...

B

Banankontakt

Guest
Känns overkligt att sådant här faktiskt händer... Hemskt på så många sätt!
 
B

Banankontakt

Guest
Kan nog också vara ide att använda ett anonymt kontantkortsnummer så ingen bara hälsar på en kväll. När jag köpte min klocka kunde jag hitta personens hemadress genom att söka på telefonnummret. Däremot hade han tagit bort det innan dagen efter när jag kom dit. Många skumma typer hade tydligen ringt.
Han sa även att det aldrig varit ett problem när han sålt klockor av andra märken än Rolex i samma prisklass.
 

Randel

Cartier
Fruktansvärt obehagligt! Dessutom en väldigt tråkig samhällsutveckling. För min del är det ytterligare ett skäl att bara köpa och sälja klockor via KS där det finns bra referenser etc.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Säljer ofta via blocket. Dock vissa regler. Jag använder kontantkort om jag har telefonnumret synligt (oftast ej dock, endast på billigare varor), personen som är intresserad måste ha ett reggat nr, möts hos en ad med videoinspelning, Tar med en polare på som är väktare så han håller alltid koll från avstånd. Endast Swishbetalning, klockan lämnas över efter betalning är mottagen och registrerad på mitt konto.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Väldigt obehagligt! Jag säljer massor av saker, ofta på blocket och som sagt när det är dyrare klocka har det varit många konstiga. En del direkta bedrägerisamtal. Vet inte vart vi är på väg om man inte skall kunna sälja privat via annons längre. Lämna in till Kaplans och tappa 40% av marknadspriset kändes inte så kul, men så gjorde jag sist....vilket så här i efterhand var riktigt korkat.......

Jag tar i alla fall lärdom av dessa gangsters som rånar folk, så jag kommer aldrig lägga ut mitt telefonnummer igen.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
image.jpg
 

vicjoh

Omega
Säljer inte så mycket saker över internet - men de gånger jag gjort det så är det med swish och sedan postar jag paketet.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Helt sjukt, känns jäkligt svårt att utreda med om förövrarna inte är superkorkade.
Lär vara i stort sett omöjligt i detta fall, om inte polisen skulle kunna ta reda på vilka som "googlat" den drabbades nummer samma dag/dagarna innan. Kan ju inte vara jättemånga som sökt på det telefonnumret de närmsta dagarna.
 
  • Like
Reactions: Ako

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Tråkigt och obehagligt.. Använder alltid min jobbmobil när jag annonserar, så att det inte går att spåra.
 

Oli

Omega
2-Faktor
Varför skulle man inte vara orolig för det?
Är väl ingen som försöker blåsa en polis medvetet? Sen kan dom alltid ligga på sina kollegor och lösa brottet. Plus att en polis är förhoppningsvis beredd på att det finns skurkar så chansen att dom lyckas med ett rån på liknande sätt är nog mycket mindre hos en polis.
 
Topp