• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen! Omega Pie Pan

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
I höstas ropade jag hem en pajform efter ett tags letande. Jag har haft span efter en i ganska många år nu. För mig var det viktigt att hitta en korrekt och komplett exemplar (tex. med den åttakantiga kronan kvar) och jag ville ha den i rostfritt och till rätt pris. Hittade till slut en ref. 168.005 på auktion i Östersund och fick den till ett rimlig kostnad. Den såg bra ut men fungerade inte.
auktionsvara_6172_stort.jpg


Här en väldigt bra guide JE på TTT satte ihop för köp av Pie pans: http://www.timetotalk.se/post4941.html?hilit=pie pan#p4941

Så, in till Farfars Ur för service. Axel är bra, men det kan ta lite tid ibland. Men den som väntar på något gott... :)
Urverket har reparerats och servats. Glaset är bytt mot ett nytt orginalglas. Måste säga att det nya glaset verkligen gav klockan ett lyft och den fina tavlan och visarna träder fram!
Jag har beställt några snygga läderarmband (ål, gris m.f.) men tills dess kör jag den på länk. Jag har beställt hem en mesh och en bed of beans-länk som jag tycker fungerar riktigt bra (E-bay, no-name).

Jag är supernöjd. Bildkavalkad!

IMG_6124.JPG
IMG_6120.JPG
IMG_6123.JPG
IMG_6127.JPG
IMG_6128.JPG
IMG_6129.JPG
IMG_6130.JPG
IMG_6133.JPG
IMG_6134.JPG
IMG_6135.JPG


Och på armen!
IMG_6139.JPG
IMG_6136.JPG
IMG_6140.JPG
 

Bilagor

  • IMG_6118.JPG
    IMG_6118.JPG
    257.6 KB · Visningar: 116

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Va!!! Hur kan man inte gilla modellen? Det är ju en designikon. Ja, nu förstår jag... inte guld! :D

Gillar inte den i guld heller... De äldre är lite roligare, men föredrar motsvarande Seamasters. Dock respekterar jag modellen och tycker den är väldesignad. Därför jag först tänkte köpa ditt ex så jag fick testa min nemesis.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Snyggt fångat, riktigt bra skick. Onekligen sugen på att testa denna ikon, men osäker på ifall den skulle få handledstid.
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Det där är en sån jag vill prova men inte känner mig säker nog på för att köpa... En riktig djungel. Grattis till en fin en!
 
Topp