• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Är priset rimligt?

Greven

Audemars
J-versionen är lite mer eftertraktad, J står för Japantillverkaf. I och med att 007 inte kommer tillverkas längre så blir efterfrågan lite större på dessa.

En teori för just denna klocka på Tradera är att det är en J, fullset, gummi följer med och sitter på Strapcode-länk. Med några intresserade så blev det en budgivningsfight.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
Det är väl om den är köpt hos en AD här i Sverige + om någon verkligen gillar strapcodes superoyster. Men känns som om det ändå rätt högt pris. Borde finnas Svenska ADs som fortfarande sitter på 007an.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Naturligtvis är inte det där rimligt någonstans. Men samtidigt är det svårt att säga emot, är det riktiga budgivare så är det.

Själv sålde jag min 2 månader gamla för 1400kr för 1 år sedan...
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Inte rimligt men sätter fingret på vikten av att göra en bra annons. Bra bilder. Skön hype. Bara att gratulera säljaren som ju är kultledare här på forumet.
 

Knugen

Panerai
2-Faktor
J-versionen är lite mer eftertraktad, J står för Japantillverkaf. I och med att 007 inte kommer tillverkas längre så blir efterfrågan lite större på dessa.

En teori för just denna klocka på Tradera är att det är en J, fullset, gummi följer med och sitter på Strapcode-länk. Med några intresserade så blev det en budgivningsfight.

Fråga: var är K-versionen tillverkad då?
 

Greven

Audemars
Fråga: var är K-versionen tillverkad då?
Mitt tidigare svar var något förenklat. Det jag känner till är att både J och K är tillverkade i Malaysia, men att J är avsedd för den japanska marknaden och får då "Made in Japan" på urtavlan. Detta har att göra med någon slags konsumentlag.

Så detta är den egentliga skillnaden mellan J och K. Rykten säger att i Malaysia övervakas Ihopsättandet av delarna av Seikos eget folk från Japan. Men detta kan vara en skröna.
 

Ormet

Panerai
2-Faktor
En till fundering kring annonsen. Jag ser att på andra bilden har den en Seiko 5-tag, är detta korrekt för att vara köpt genom en Svensk AD (förutsätter detta iom priset)? Jag köpte min 007a genom creationwatches och då fick jag med samma tag. Jag reagerade inte på detta när jag köpte den (pga novis) utan det var först någon månad tillbaka jag märkte detta när jag städade bland gamla lådor. Tänkte att det var fel men att det säkert var så för att jag fulade mig och köpte hos en gråhandlare.
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
En till fundering kring annonsen. Jag ser att på andra bilden har den en Seiko 5-tag, är detta korrekt för att vara köpt genom en Svensk AD (förutsätter detta iom priset)? Jag köpte min 007a genom creationwatches och då fick jag med samma tag. Jag reagerade inte på detta när jag köpte den (pga novis) utan det var först någon månad tillbaka jag märkte detta när jag städade bland gamla lådor. Tänkte att det var fel men att det säkert var så för att jag fulade mig och köpte hos en gråhandlare.
Den är inte från svensk AD. Modellen är tillverkad för Japanska marknaden. Taggen är rätt däremot.
 

månljus

Panerai
En till fundering kring annonsen. Jag ser att på andra bilden har den en Seiko 5-tag, är detta korrekt för att vara köpt genom en Svensk AD (förutsätter detta iom priset)? Jag köpte min 007a genom creationwatches och då fick jag med samma tag. Jag reagerade inte på detta när jag köpte den (pga novis) utan det var först någon månad tillbaka jag märkte detta när jag städade bland gamla lådor. Tänkte att det var fel men att det säkert var så för att jag fulade mig och köpte hos en gråhandlare.
Jag tror du gör fel i att anta att den är köpt genom svensk AD.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jaha, han... Blockad sedan ett par år tillbaka.

Jo visst, så länge köparen är nöjd. Ingen i denna forumdel skulle dock dega mer än 2K :)
Inom ett halvår är nog standardpriset på skx007 2,5 men 5 papp är löjligt, det får man ju 2st nys för i dagsläget (om man kan hitta dem).

När SBCM023 gick ur produktion så gick begpriset över säljpriser ganska snabbt. Skx007 är ju dock massproducerad på ett helt annat sätt.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Inom ett halvår är nog standardpriset på skx007 2,5 men 5 papp är löjligt, det får man ju 2st nys för i dagsläget (om man kan hitta dem).

När SBCM023 gick ur produktion så gick begpriset över säljpriser ganska snabbt. Skx007 är ju dock massproducerad på ett helt annat sätt.
Under vår klockspaning i Bkk för ett par veckor sedan berättade @Alruts att det var nästan omöjligt att finna en begagnad skx på thailändska ebay. Däremot fanns de i butik för runt 2k svenska.
Tankar kring detta @Alruts ?
 
Topp