• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Senaste innehållet av Izy

  1. Izy

    🌊 Officiella Seikotråden

    En fet sumo ikväll!
  2. Izy

    CITIZEN

    Nyinkommet... får de om den stannar 😀
  3. Izy

    Marinemaster-tråden

    Har dock ingen erfarenhet av att öppna upp klockor, brukar mest bara glo på dem 😄 Om jag fattat det hela rätt så poppar man av bezeln, byter ut fjädern, byter och smörjer packningen och trycker sedan tillbaka bezeln? Hittat några klipp på när detta görs på SKX, men inte min modell. Är lite...
  4. Izy

    Marinemaster-tråden

    Tack för svaret! Chatgpt håller med dig, verkar som att det är fjädern som är kass. Är nästan lite sugen på att prova själv, men vet inte riktigt om jag vågar! Har nämligen hittat fjädern för en hundring på nätet.
  5. Izy

    Marinemaster-tråden

    Köpte en SBDX017 här på forumet för ett tag sedan och har märkt att bezeln snurrar lite väl lätt, den roterar flera hack bara av att jag bär klockan på armen under en dag. Har massvis med andra Seikos och ingen av dem har det problemet. Någon som vet vad felet kan vara och hur jag enklast löser det?
  6. Izy

    CITIZEN

    Tänkte att den kanske väger mindre eftersom den verkar ha något läderband. Tror du blir nöjd oavsett vilken du väljer!
  7. Izy

    CITIZEN

    Om Tsuyosan hade en länk så skulle jag 100% kört på den, tycker den ser mycket bättre ut irl än vad Zenshin gör. Men med tanke på din armskada kanske detta bara är en fördel?
  8. Izy

    CITIZEN

    Ta den grå och byt till ett annat lås!
  9. Izy

    CITIZEN

    Har börjat falla mer och mer för Citizen. Så mycket klocka för pengarna!
  10. Izy

    Lauda

    1000% GG. Allt var perfekt!
  11. Izy

    Wasabi

    Köpte en Seiko för 17k F2F. Toppensäljare och grym klocka. Allt var perfekt 👍
  12. Izy

    Råd och tips på dykare

    Ska den bäras i tjänsten? Kör du inre eller yttre?
  13. Izy

    Dagens fix och trix!

    Har en Seiko SPB185 med en bezel som börjat dumma sig. Den sitter stenhårt men när jag väl lycka få den att rotera så går den runt utan problem. Sitter bezeln still i några minuter så fastnar den igen. Någon som vet vad felet kan vara och hur jag fixar det?
  14. Izy

    Avslutad 4x Pagani Design

    Dags att säga hejdå till dessa 4 då de aldrig används. Bra skick på samtliga. Tyvärr har jag slängt alla lådor så de kommer som watch only. Önskar 500kr st, men tar du alla så blir priset 1500kr.
  15. Izy

    🏔 Alpinist-tråden

    Älskar den svarta! Vart hittade du detta?
Tillbaka
Topp