• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Senaste innehållet av Knutte75

  1. Knutte75

    UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

    Tack för förtydligandet - då hänger vi också med :)
  2. Knutte75

    UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

    Så kul att höra, stort tack för det :)
  3. Knutte75

    Elbil- och laddhybridstråden

    Tack för svar! Min primära fråga är dock hur det kan komma sig att det inte går att starta bilen ÄVEN om man har laddat 12-voltsbatteriet fullt (efter en rejäl urladdning då), och att man måste "kickstarta" den med annan bil eller liknande? När man väl fått igång den och kört en sväng, så funkar...
  4. Knutte75

    Elbil- och laddhybridstråden

    Hej, många intierade och bilkunniga här så jag ställer en fråga som kanske ställts innan (men hittade inget då jag sökte snabbt). Vi har idag en BYD som 2:a bil (ja, jag vet, kinesisk, man får vad man betalar för osv...) och har enorma problem med 12-voltsbatteriet, som laddar ur allt som...
  5. Knutte75

    UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

    Då så, dags igen. Missa inte :cool:
  6. Knutte75

    Aquaracer2

    Andra affären med @Aquaracer2, även denna gång med inbyte och pengar emellan. Supersmidigt och trevligt precis som förra gången. Sågs F2F i Sthlm för ett gött snack, gör mer än gärna affärer igen!
  7. Knutte75

    UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

    Bra input och efterlysning - eventuella intressenter är välkomna att höra av sig, så kan podden samordna. En "UrSnygg buy-out" kanske? :cool:
  8. Knutte75

    UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

    Det verkar som vi löst det hela tack vare ditt inspel - räddningstjänsten använder militärens tabeller och då får man t.ex. bara vara 10 minuter på 40 m, och inte 15 min som på denna skala, men det finns tydligen en uppsjö av tabeller man kan välja mellan, bl.a. beroende på vilka gaser man dyker...
  9. Knutte75

    UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

    Hmm, det lät helt rimligt. Jag ska konsultera min polare som är professionell dykare inom räddningstjästen och återkomma asap!
  10. Knutte75

    UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

    Håller med här, det här med att den verkar vara typ logaritmisk/icke linjär och slutar på 18 gör väl att den förklaringen inte håller? Nån annan som är insatt och kan hjälpa oss vidare? :)
  11. Knutte75

    UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

    Stort tack - det råkar inte va så att du kan förklara vridringsskalan för oss på den vackra pjäsen?! 😅🙏
  12. Knutte75

    UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

    Risken finns 🤩 Vi var i samma läge som du - sorgligt att höra hur de helt tappat bollen på detta anrika märke 😳
  13. Knutte75

    UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

    Dags igen, nu kör vi mot 200 🤩
  14. Knutte75

    UrSnyggt - en podd med klockan i fokus och livet i periferin

    Stort tack, ja det är ändå ett överkomligt pris ni betalar för all annan content, vill vi hävda! :)
  15. Knutte75

    UTMANING - OWG 1 månad 2026

    Fick aldrig nåt alternativ att skriva nick eller annat, men pengarna kom in i alla fall... Avstår tävlingen men har i alla fall bidragit till den goda saken 😅 Lycka till! 💪
Tillbaka
Topp