• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Senaste innehållet av Tony

  1. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Nu har många engagerat sig i mitt ärende. Tack för alla tips och råd. Jag startade tråden för att jag var besviken och ville veta hur ni forummedlemmar med bättre kunskap skulle agera om ni var i min situation. Min avsikt med tråden har ALDRIG varit att pressa AD:n. Jag tog kontakt med AD:n...
  2. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Min avsikt har inte varit att hänga ut AD:n. Jag startade tråden för att jag saknade kunskap om vad kan göras. Att de tog tag i ärendet och löste det över dan var extra bra. Då kan man skaka av sig och slippa tänka på det.
  3. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    AD:n ringde mig efter stängningen och förklarade att de kommer att betala tillbaka hela servicekostnaden till mig. Jag kommer även att göra ett besök i butiken och vara på plats när de putsar bort reporna. Min avsikt med tråden var inte att hänga ut AD:n eller att sätta på press på dem, utan...
  4. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Nä, den är opolerad.
  5. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Jag vill att de ska få lite tid att tänka över sitt beslut. För han återkom till mig förslag på kompensation efter 1h. Kanske var det ett förhastat beslut. Hoppas att de omvärderar sitt beslut.
  6. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Jag är fortfarande för upprörd, vill inte namnge AD:n ännu. Jag vill att de ska få tid att tänka över sitt beslut.
  7. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Jag förstår inte heller hur en AD kan repa klockan. Reporna ser ut som att ha uppkommit när de tryckt in beoetten i ngn form av hållare? Men sådana hållare från Rolex ska väl inte repa boetten?
  8. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Jag hade förväntat mig ekonomisk kompensation. Klockan blir ju aldrig detsamma igen. :(
  9. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Klockan har jag varit inom familjen sedan den var ny. Den har mest legat i sin låda. Det hade varit en annan sak om reporna uppkom pga användning men INTE pga en service. Förstår inte hur en urmakare kan repa boetten när han plockar ut bandstiften.
  10. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Jo, kompensationen i form av en polering, tidning och klockfodral är lite smålustig.
  11. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Jag vill inte hänga ut AD:n ännu då jag fortfarande är för upprörd över hur det hela har gått till. Skickade tillbaka en klocka med repor utan att nämna det. Hade jag inte ringt hade det hela passerat. Jag ringde och påpekade detta då jag inte ville att fler skulle bli drabbade. Jag sade att jag...
  12. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Servicen gick på 4900kr.
  13. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Fotade tyvärr inte sidorna på boetten före service, kunde ju aldrig tro att man får repor av service. Men de minns att klockan var i mycket fin skick, samt att de har erkänt att reporna uppkom i samband med servicen.
  14. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Tyvärr så finns det inga bilder på boetten före servicen. Men både urmakaren och han som har hand om servicen minns att klockan var i mycket fin skick. De sade att reporna uppkom när de servade klockan. Jag är som sagt mycket besviken, ville ju inte polera klockan. Jag är fortfarande mycket...
  15. Tony

    Besviken och missnöjd med servicen

    Jag lämnade in min klocka på service. Klockan är så gott som oanvänd av förra ägaren, den hade inga repor. Jag påpekade vid inlämning både via telefon och mail att jag INTE ville polera klockan. Det är en klockan köpt på 80-talet som inte hade använt mer än ett par gånger. Urmakaren som tog emot...
Topp