• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

ÁIGI - ogenomskinlig reklam

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Daviola

Basic
Hej på er allihop!

Jag är ganska ny här på forumet och har under det senaste året börjat intressera mig mer och mer för MicroBrands. Jag gillar verkligen att de känns unika, att de ofta kommer från små, passionerade team och att prislappen är något jag faktiskt kan motivera utan att min bättre hälft höjer på ögonbrynen.

Nyligen slog jag till på en Satellite Ground Station 2 från det norska mikrovarumärket ÁIGI Watches. Jag måste säga att jag är väldigt positivt överraskad av den unika urtavlan, den genomarbetade finishen och den rejäla kvalitetskänslan – särskilt med tanke på prisnivån.

Har någon av er hört talas om ÁIGI eller kanske äger en av deras klockor? Jag har läst att den tidigare versionen innehöll stål från en faktisk antenn på Sydpolen, men jag lyckas inte hitta någon information om ifall det även gäller den här nya modellen. Är det någon som har koll?

Ser fram emot att höra era tankar och erfarenheter!

Bilagor

• PXL_20250131_132304153 (1).jpg
    PXL_20250131_132304153 (1).jpg
    304.4 KB · Visningar: 1
Jag har faktiskt en hel del erfarenhet av AIGI, då jag själv äger sex modeller – och samlingen har bara vuxit med tiden. Enligt min mening erbjuder de verkligen mycket värde för pengarna. Finishen är imponerande för priset, och jag har varit mycket nöjd med både byggkvaliteten och designen.

Ground Station 1, där har de faktiskt använt stål från Antarktis i produktionen – en ganska unik funfact som ger modellen en extra dimension.

Lägger även upp en bild på vad jag har på handleden just nu – en AIGI.
IMG_4921.jpeg

Senast redigerad av en moderator:
Haha, kan ju vara slumpen men känns lite lustigt när två första-gångspostare droppar lov-ord om ett random microbrand. Luktar något fisk & ser ut som fisk... så är det oftast fisk. Klockorna i sig ser väl helt okej ut :)
Kände också så när jag såg första posten häromdagen. Kollade upp deras hemsida/soc medier och en av händerna på deras bilder är ju samma som denna, med ett ärr på handen på samma ställe. Behövdes dock inget ärr, utan räcker med placeringen av klockan på handleden att utläsa
IMG_4004.jpeg
IMG_4003.jpeg

Märkligt att gå in på ett entusiastforum med ändamålet att promotea sitt märke & klockor och totalt skjuta sig själv i foten genom att ljuga och försöker få saker att framstå som något det inte är. Enda slutsatsen vi entusiaster gör då är att samma tillvägagångsätt säkerligen då genomsyrar märket i sig... istället för att vara transparant så försöker man sminka sina parts-bin klockor som unika designer med spännande material... det hela blir rätt sunkigt...

Hade ni istället kommit hit och berättat om märket, varför det startades, kanske låtit några forummedlemmar testa på klockorna, en passaround kanske? Så hade det lyckats ofantligt mycket bättre i att generera något slags positivt intryck eller intresse.

AIGI är inte mitt brand.
Jag ville bara svara på inlägget eftersom det är sällsynt att jag ser detta mikrobrand på internationella forum och eftersom jag har flera av deras klockor.
Om detta framstod som ren reklam, så ber jag om ursäkt.

Kände också så när jag såg första posten häromdagen. Kollade upp deras hemsida/soc medier och en av händerna på deras bilder är ju samma som denna, med ett ärr på handen på samma ställe. Behövdes dock inget ärr, utan räcker med placeringen av klockan på handleden att utläsa
IMG_4004.jpeg
IMG_4003.jpeg
@Daviola så du arbetar på/för märket och skriver ett inlägg som du gör?

Är det positivt för märket, tror du?

Stog och pratade med dom under Stockholm Time i höstas. Trevliga grabbar bakom klockorna. Detaljen att sekundvisare är en satellit är ballt

1000005576.jpg

Jag har läst att den tidigare versionen innehöll stål från en faktisk antenn på Sydpolen, men jag lyckas inte hitta någon information om ifall det även gäller den här nya modellen. Är det någon som har koll?
Antalet klockor med antenn var begränsat. De hade en med antenn med sig på mässan och jag har för mig att det var den absolut sista

Senast ändrad:
Jag hade inte ägnat så mycket uppmärksamhet åt detta märke tidigare. Men tack för att du delar med dig, nu vet jag att det finns ett klockmärke med väldigt unika visare!

AIGI är inte mitt brand.
Jag ville bara svara på inlägget eftersom det är sällsynt att jag ser detta mikrobrand på internationella forum och eftersom jag har flera av deras klockor.
Om detta framstod som ren reklam, så ber jag om ursäkt.
Så det bara slumpade sig så att du reggade ett konto här 32 minuter efter att ts skrev sitt inlägg? Och sen skrev ett svar morgonen efter? Eftersom det är så ovanligt att märket lyfts på klockforum? Njae.

I call bs.

Reklam @hook @leben

Så det bara slumpade sig så att du reggade ett konto här 32 minuter efter att ts skrev sitt inlägg? Och sen skrev ett svar morgonen efter? Eftersom det är så ovanligt att märket lyfts på klockforum? Njae.

I call bs.

Reklam @hook @leben

Jag har hört mycket bra om forumet, och som en nybliven klockentusiast ville jag skapa ett konto här. Det är spännande att hitta ett inlägg om det enda mikrobrand jag äger, vilket gör mig extra intresserad av just detta inlägg. Men du står fritt att tro mig eller inte.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp