• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äger du en födelseårs-klocka?

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Japp!

Denna hära:

EA20A2DB-1E7C-488F-8C5D-ABAD884D1834-4396-000009CBA79A476E.jpg


En Heuer Carrera från 1972 (cirka, men jag har bestämt mig för att det r en -72:a för enkelhets skull...) som jag köpte till mig själv i 40-årspresent i somras.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Davvan skrev:
Faktiskt....en Daytona från 1975......vad mer kan man önska sig....
.....jo...en 5514....oavsett år då såklart!!!

20120702_141424.jpg

Nice... En så´n från 1972 önskar jag mig av mig själv till min nästa jämna födelsedag om 10 år... Dags att börja spara... :cool:
 
Min 5513 som jag har bestämt antagligen är såld mitt födelseår 68... Eftersom den är 1,9M och stämplad IV67... :)
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1353772411.499736.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1353772411.499736.jpg
    43.6 KB · Visningar: 580

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Äger ingen men kommer definitivt unna mig en när jag fyller 20 i april. Detta borde vidare göra mig till forumets yngsta medlem? :D Så framåt mars kan ni räkna med en tråd där jag bönar och ber på mina bara knän om råd och hjälp med att hitta fin klocka från 1993 av er "gamla rävar" med koll!
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Helmeroni skrev:
Äger ingen men kommer definitivt unna mig en när jag fyller 20 i april. Detta borde vidare göra mig till forumets yngsta medlem? :D Så framåt mars kan ni räkna med en tråd där jag bönar och ber på mina bara knän om råd och hjälp med att hitta fin klocka från 1993 av er "gamla rävar" med koll!



Där har du tur för det vimlar av Rolex från 93 :)
 

Helmeroni

Omega
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Helmeroni skrev:
Äger ingen men kommer definitivt unna mig en när jag fyller 20 i april. Detta borde vidare göra mig till forumets yngsta medlem? :D Så framåt mars kan ni räkna med en tråd där jag bönar och ber på mina bara knän om råd och hjälp med att hitta fin klocka från 1993 av er "gamla rävar" med koll!



Där har du tur för det vimlar av Rolex från 93 :)

Ojoj! Där fick du en ung gubbes mage att leva om rejält av upphetsning! Vilken strålande nyhet att börja söndagen med :)
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Spencer66 skrev:
Helmeroni skrev:
Äger ingen men kommer definitivt unna mig en när jag fyller 20 i april. Detta borde vidare göra mig till forumets yngsta medlem? :D Så framåt mars kan ni räkna med en tråd där jag bönar och ber på mina bara knän om råd och hjälp med att hitta fin klocka från 1993 av er "gamla rävar" med koll!



Där har du tur för det vimlar av Rolex från 93 :)

91 då? :D
 

Joachim

Omega
Hitta en födelsedagsklocka är nästa projekt, skulle egentligen köpt en sist men landade en 1675 från 67 istället.
Född 75, tacksam för intressanta tips på roliga modeller (Rollar bara) ;)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kolla serienumrena, iallafall hos Rolex, och sen jämför serienumret mot en tabell där det framgår vilket år den är tillverkad :)
 

RosaCasio

Cartier
JakobZ skrev:
Kolla serienumrena, iallafall hos Rolex, och sen jämför serienumret mot en tabell där det framgår vilket år den är tillverkad :)


Jo det förstår jag, men då måste man ha en "favorit" att kolla efter. Just nu har jag inte det utan vill bli glatt överraskad om jag hittar en fin klocka oavsett modell eller märke från 84. Gjorde dock en snabb sökning på chrono24 på 1984 och fick upp en del godbitar.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
DJ från 'några år sedan".... ;)

image.jpg


Jag har testat årsklockor, från billigare Seikos till DJ's och känner nog inte att årtalet i sig väger upp andra faktorer. Däremot kan det vara en bonus eller vara utslagsgivande vid köp om valet står mellan två snarlika klockor.
 

paradis

Audemars
ock VI som är födda innan 1960,vad återstår för oss, bara 30-32-34mm. Finns det någon som känner till något märke som är lite större,med år 1959 ??????
 
Topp