• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äger du en klocka du hatar?

KenKun

Patek
2-Faktor
Hehe, så illa var det väl inte? Har sett fulare :)
Brukar fnula en massa inför ett klockköp, så jag har än så länge inte köpt något jag ångrar.
 

Smp15

Omega
Definitivt.
Köpte en klocka från Tradera förra året innan jag fick något slags intresse av ur. En Oris med guldtavla som slutade fungera efter 2 veckor :D det var 2(!!!) loppor år helvete.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hehe...väldigt underhållande och humoristiskt skrivet @Babinus . Jag äger flera klockor in samlingen som jag hatar, hatar är väl ett för starkt ord i och för sig, ogillar är kanske mera rättvist, eller så kanske man skulle kunna säga att det är ren hatkärlek till klockorna.

Förts ut får bli denna Explorer, så oerhört fin på bild jämt med sin vita tavla, röda GMT visare och den fasta glasringen som indikerar den andra tidszonen. Men i verkligheten är den inte lika mysig i mina ögon, vet inte varför jag känner så, men jag stör mig på den i vilket fall som helst.

image.jpg


Den andra klockan som inte får den handledstid den förtjänar är denna OysterQuartz, och det är för att den just är en kvartsklocka, designen är oerhört trevlig, jag verkligen älskar linjerna på denna. Men! Min röda tråd är att jag gillar och samlar på automatiska klockor, har länge varit inne på att skaffa mig en Rolex Date med refnr 1530, samma design men det sitter ett automatiskt urverk i dom.

image.jpg


Den tredje klockan i samlingen som får min hatkärlek är denna Speedmaster, den har en otroligt spännande historia, det är det inget att säga om. Designen är trevlig, gör inget att klockan dras upp manuellt heller, väldigt mångsidig klocka då den passar lika bra på länk som den gör på läder, den är tom helt OK på Nato trots att jag inte själv är någon större beundrare av just detta själv. Men anledningen att jag inte bär just denna klassiker så ofta som man borde, är att skiten saknar komplikationen Datum. En klocka ska ha datum enligt mig.

https://klocksnack.se/threads/dagen-klocka-av-af-sjodahl-torsdag-v22.24686/

image.jpg


Sist ut får bli denna Seamaster James Bond, det är något med den som jag inte riktigt kan sätta fingret på, en sak är säker i alla fall, den måste ha jordens fulaste länk, alla kategorier. Den är ful och otymplig enligt mig, själva klockan är väl helt OK i och för sig, men jag måste störa mig på något då den mest ligger och blänger på än.

image.jpg
 
Senast ändrad:

MJ24

Patek
2-Faktor
Till att börja med, klockor jag hatar köper jag aldrig!
Om sådana känslor skulle uppstå efter inköp, flippas den omgående!

Varför låsa upp pengar på något man inte tycker om?
 

fc2

Rolex
Hade en förut, en Speedmaster Quartz. Kvartsare med LCD och guldöverdrag! Hatar är att ta i men det klickade aldrig. Tänkte att den är rolig, funky och andas 70-tal vilket den gjorde men varje gång jag bar den hade jag känslan att jag gjorde så enbart för att "man ska." Såldes efter något år.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Jag hatar aldrig, men skulle mycket väl kunna tycka illa om något....och då köper naturligtvis inte! :D
 

Hmpson

Cartier
Den tredje klockan i samlingen som får min hatkärlek är denna Speedmaster, den har en otroligt spännande historia, det är det inget att säga om. Designen är trevlig, gör inget att klockan dras upp manuellt heller, väldigt mångsidig klocka då den passar lika bra på länk som den gör på läder, den är tom helt OK på Nato trots att jag inte själv är någon större beundrare av just detta själv. Men anledningen att jag inte bär just denna klassiker så ofta som man borde, är att skiten saknar komplikationen Datum. En klocka ska ha datum enligt mig.

Så sälj den (billigt!) till mig... :angel:
 

Greven

Audemars
Vi kanske har olika smak du och jag @Babinus för den där tycker jag verkligen inte är ful! :) Den skulle jag lätt vilja ha i min samling. Jag skulle inte gå så långt som att hata, men faktum är att jag köpt ett antal klockor som jag redan vid uppackning känner att jag aldrig kommer kunna älska. Några har jag också känt att jag ogillar direkt. Breitling Colt Military sålde jag dagen efter jag köpt, en vintage Seiko 5 där jag tyvärr inte gjort bra research innan köp gick vidare en vecka efter den landat hos mig. På senare tid har jag även börja sälja av mina G-Shocks, mycket pga allt hängande här på KS då jag inser att jag måste ha helt andra beaters ;)
 

Greven

Audemars
Den där frågan jag inte vill ha. :oops:

Skulle den vara värd åtminstone femsiffrigt hade den flippats. Nu brukar liknande gå på Tradera för en dryg tusing. Jag är ingen säljare, gillar inte att sälja och orkar definitivt inte krångla för en tusenlapp. Då har jag ändå förlorat fem och kan lika väl förlora en till som straff. Kanske kan jag ge den som gåva någon gång. Problemet är att ingen vill ha 35 mm idag.

Försäljning får mig bara att tänka på en sur typ som ringer upp och klagar på att "den var ju inte som du sa".
"Problemet är att ingen vill ha 35 mm idag." Nja, vi är nog några som gärna bär 35 mm lite då och då. Jag till exempel. Har till och med postat en bild på det i Den första och enda Dagens klocktråd! idag, samt igår, och dagen före...;)
 
Topp