• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller ej?

Kris.P

Breitling
Tja!

Köpt en Rolex submariner 116610 på tradera. Ska träffa säljaren imorgon men tänkte kolla om ni kan bara genom att se på bilderna som jag fått verifiera om den är äkta eller inte?

Mvh
 

Bilagor

  • Screenshot_2016-05-26-20-17-33.png
    Screenshot_2016-05-26-20-17-33.png
    165.1 KB · Visningar: 548
  • Screenshot_2016-05-26-20-17-25.png
    Screenshot_2016-05-26-20-17-25.png
    148.6 KB · Visningar: 548
  • Screenshot_2016-05-26-20-17-40.png
    Screenshot_2016-05-26-20-17-40.png
    132.8 KB · Visningar: 521

Kris.P

Breitling
Köpt via tradera. Ett företag som heter watch_store. De har varit medlemmar på tradera sen 04/04/2016 så der finns tyvärr ingen tidigare historik av försäljning från dem.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Inga bra bilder.
Jag hade nog tvekat om inte affär görs upp hos AD med värderingsintyg om jag var i dina kläder. Varför?
Du verkar misstänka att den är fake.
Dåliga bilder.
Säljaren har ingen historik.
Du verkar inte ensam kunna bedömma om den är franken eller ej.

Ovanstående hade gjort att jag hoppat.

Vad kostar den?
 

MacW

Omega
Verkar det för bra är det ofta för bra, har säljaren ett problem med att gå till en AD för intyg så skippa det
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Nu är jag allt annat än expert på nya rollar men den ser fel ut. Helhetsintrycket känns inte bra alls.

Bilden är usel men det känns inte övertygande. Det tillsammans med att han säljer den för ett underpris skriker problem.

image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Spännande, säljaren kommer dra ut på detta och komma med någon dålig bortförklaring som slutar med att han vill ha betalt och att han ska skicka klockan till dig istället. Givetvis räcker det om du betalar hälften så du känner dig trygg. :)

No deal, no deal.
 

Wellesson

Breitling
Tycker pärlan ser okej ut, likaså datumet och det är tajt mellan ändlänkarna.
skulle säga att den på bilden är äkta
 
Topp