• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller fake

Äkta eller Fake?

  • Äkta

    Röster: 1 3.2%
  • Fake

    Röster: 30 96.8%

  • Totala väljare
    31
  • Enkät stängd .
Ett tips på en klocka som jag tycker passar bra på er ladies är denna.
35 mm stor.
136_2525_rolex__168622.jpg

Är det viktigt att man får med certifikat och kvitton, äkthetsbevis mm om man köper klockan från privatperson? ska man köpa ny eller begagnad och sist men inte minst, om man nu tex köper en rolex, tappar den i värde precis som tex en bil gör så fort man har köpt den??
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
PS: varför står det ÄGGHALVAN under mitt kort?!? Inget jag har minne av att skrivit..
Det är olika namn alla får som ändras vid ex antal inlägg för majoriteten. Vissa har friends of KS för de har donerat pengar också medans andra som jag har blivit "adlade" innebär att man gjort något för att lämna ett avtryck för att bli döpt till något. I mitt fall släppt en stång på 120kg i bänkpressen som lämnade ett ärr under ögat. Därav scarface..

Tack visste inte ens att det fanns köp & sälj del här. Ska kika. Men är allt som säljs här äkta?

Allt som säljs är/ska vara äkta. :)
 

Zalath

Panerai
Är det viktigt att man får med certifikat och kvitton, äkthetsbevis mm om man köper klockan från privatperson? ska man köpa ny eller begagnad och sist men inte minst, om man nu tex köper en rolex, tappar den i värde precis som tex en bil gör så fort man har köpt den??
Det är billigare att köpa utan, men den blir ju värd mer om du ska sälja sen om du har certifikat och box. De flesta klockor som säljs här är helt kosher, och är det något som verkar fejk så brukar det uppmärksammas mycket snabbt.

Köper du en Rolex ny får du räkna med att den tappar en del i värde, men begagnatpriserna håller bra. Ibland till och med ökar..
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Är det viktigt att man får med certifikat och kvitton, äkthetsbevis mm om man köper klockan från privatperson? ska man köpa ny eller begagnad och sist men inte minst, om man nu tex köper en rolex, tappar den i värde precis som tex en bil gör så fort man har köpt den??
Rolex är det märket som generellt håller högst andrahandsvärde tillsammans med Patek Philippe. :)
 

Mattiasss

Omega
Är det viktigt att man får med certifikat och kvitton, äkthetsbevis mm om man köper klockan från privatperson? ska man köpa ny eller begagnad och sist men inte minst, om man nu tex köper en rolex, tappar den i värde precis som tex en bil gör så fort man har köpt den??

Om din budget är upp till 100' så skulle jag säga att köpa den på Nymans eller Rob engström. Alltid trevligt att handla direkt från en fysisk butik för att sedan glida in på något närbelägget ställe och fira med ett glas skumpa. Eller fem. :)
 
Det är olika namn alla får som ändras vid ex antal inlägg för majoriteten. Vissa har friends of KS för de har donerat pengar också medans andra som jag har blivit "adlade" innebär att man gjort något för att lämna ett avtryck för att bli döpt till något. I mitt fall släppt en stång på 120kg i bänkpressen som lämnade ett ärr under ögat. Därav scarface..



Allt som säljs är/ska vara äkta. :)

Hahahaha vem ska jag kontakta då för att få nåt annat än ÄGGHALVAN under mitt kort? Jag har nämligen också gjort saker som lämnat avtryck ju..
 
Det är billigare att köpa utan, men den blir ju värd mer om du ska sälja sen om du har certifikat och box. De flesta klockor som säljs här är helt kosher, och är det något som verkar fejk så brukar det uppmärksammas mycket snabbt.

Köper du en Rolex ny får du räkna med att den tappar en del i värde, men begagnatpriserna håller bra. Ibland till och med ökar..

Stort tack för hjälpen.. Då får det bli begagnat då... Gäller bara att hitta en som passar och som är "fräsch".
 
Om din budget är upp till 100' så skulle jag säga att köpa den på Nymans eller Rob engström. Alltid trevligt att handla direkt från en fysisk butik för att sedan glida in på något närbelägget ställe och fira med ett glas skumpa. Eller fem. :)


Hahaha finns ju en del ställen att ta skumpa på i närheten av nymans.. Fast samtidigt så verkar det mer "vettigt" att köpa begagnad då man inte vill att de ska tappa för mycket i värde.. Dilemma
 

Mattiasss

Omega
Hahaha finns ju en del ställen att ta skumpa på i närheten av nymans.. Fast samtidigt så verkar det mer "vettigt" att köpa begagnad då man inte vill att de ska tappa för mycket i värde.. Dilemma

Du har ju även Luxury Watches som ligger på Grev turegatan som säljer begagnat, även om det kanske är de minst prisvärda. Talar av egen erfarenhet.
Annars funkar det bra att bara gå runt och kolla och testa för att känna känslan och när du tycker du hittat rätt är det bara att börja scanna av nätet, dag in och dag ut.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Hahaha finns ju en del ställen att ta skumpa på i närheten av nymans.. Fast samtidigt så verkar det mer "vettigt" att köpa begagnad då man inte vill att de ska tappa för mycket i värde.. Dilemma
Alla prioriterar olika men när de populära modellerna kostar lika mycket eller bara någon tusenlapp i skillnad från nypris så är det fan värt att köpa nytt och känna att man är först på något enligt mig. :)

Har inte råd med Patek... Kollade upp det och de är svindyra ju.. Kanske om några år om jag får drömtjänsten
"You merely own a patek.."
Allt är relativt. Men håller med om att det är dyra och mycket pengar. :)
 
Nu när jag har flera kunniga inne samtidigt... Den här Omegan som jag fått ärva har flertal sagt att den är äkta (lånad bild). Men när jag googlar på den så ser jag att alla andra omega har ordet "Quartz" på själva urtavlan under seamaster och på baksidan står det däremot endast seamaster... Denna är precis tvärtom, men är den fortfarande äkta och varför står det inte Quartz på dess urtavla som de andra klockorna som är av samma modell?

image.png image.png
 
Du har ju även Luxury Watches som ligger på Grev turegatan som säljer begagnat, även om det kanske är de minst prisvärda. Talar av egen erfarenhet.
Annars funkar det bra att bara gå runt och kolla och testa för att känna känslan och när du tycker du hittat rätt är det bara att börja scanna av nätet, dag in och dag ut.

Ok, då förstår jag. Ska göra det och fundera på om det blir nytt eller begagnat.. Får bli besök på grev turegatan och Biblioteksgatan till helgen då. Får återkomma med namnen på de jag gillar så får alla säga sitt.. ☝️
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Tack visste inte ens att det fanns köp & sälj del här. Ska kika. Men är allt som säljs här äkta?

Det är 99% omöjligt att sälja en fake här. Någon skulle märka direkt, och man blir typ utslängd då.
Det är oftast 100% tryggt här, och är säljaren en välkänd forummedlem är det bara att slänga över pengarna direkt.. Det finns många av dom..Sen har vi en "good & badguy" forumdel här också. :)
 
Det är 99% omöjligt att sälja en fake här. Någon skulle märka direkt, och man blir typ utslängd då.
Det är oftast 100% tryggt här, och är säljaren en välkänd forummedlem är det bara att slänga över pengarna direkt.. Det finns många av dom..Sen har vi en "good & badguy" forumdel här också. :)

Kan du länka till good&bad Guy delen... Intressant att se vad folk skriver..
 

Islero

Breitling
Helt ärligt känns allt mest som falsarium på falsarium..
Tippar på bedragare som öppnar ett konto, utger sig för att vara tjej för att tjäna extra mycket svar och hjälp,
för att gagna sig tillräcklig info över om klockan kan användas som ev. scam-objekt.
 
Helt ärligt känns allt mest som falsarium på falsarium..
Tippar på bedragare som öppnar ett konto, utger sig för att vara tjej för att tjäna extra mycket svar och hjälp,
för att gagna sig tillräcklig info över om klockan kan användas som ev. scam-objekt.

Wow det där var VERKLIGEN överkurs och konspiratorisk.. Man blir ju stämplad för ena och andra för att man är tjej? Kanske just DÄRFÖR det inte finns så många tjejer här inne, för de flesta skulle väl inte "våga" stanna kvar efter de första 3-4 anklagelserna.. Just saying..
 

holma20

Panerai
Helt ärligt känns allt mest som falsarium på falsarium..
Tippar på bedragare som öppnar ett konto, utger sig för att vara tjej för att tjäna extra mycket svar och hjälp,
för att gagna sig tillräcklig info över om klockan kan användas som ev. scam-objekt.
inte konstigt som sagt endel inte vågar posta här på ks, måste man alltid tro de värsta?
pinsamt
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Nu när jag har flera kunniga inne samtidigt... Den här Omegan som jag fått ärva har flertal sagt att den är äkta (lånad bild). Men när jag googlar på den så ser jag att alla andra omega har ordet "Quartz" på själva urtavlan under seamaster och på baksidan står det däremot endast seamaster... Denna är precis tvärtom, men är den fortfarande äkta och varför står det inte Quartz på dess urtavla som de andra klockorna som är av samma modell?

image.png image.png
Lurigt med vintage, verkar vara en "Brest":

19246.jpg

https://www.omegawatches.com/planet...ache=1&cHash=ba7be6adfd8b06143d762f3777492d4f
 
inte konstigt som sagt endel inte vågar posta här på ks, måste man alltid tro de värsta?
pinsamt

Tack, som sagt du och de flesta här har vart reko och gett mig en "ärlig chans" från början.. Förstår inte grejen bara att folk tror att man utger sig för att va en tjej för att få RÅD? Jag hade köpt argumentet om folk hade SKÄNKT sina rolex klockor till en bara för att man var "tjej", då hade det allafall förklarat vissas teorier.. Men skaffa ny sida, och utge sig för att va tjej bara för att få RÅD Av andra som är mer kunniga än en själv, låter helt twisted och samtidigt väldigt konspiratorisk... Aja men vissa kommer alltid va misstänksamma mot allt och alla, cant hela it. Har allafall bytt bild nu till mer "lämplig bild" så får vi se om jag får alla misstänksamma typer off My back!

Tur att jag inte valde mitt riktiga namn för då hade det vart ÄNNU mer misstänksamt i vissa ögon... Men vi får hålla utkik om fler tjejer dyker upp, och peka med hela handen då också.
 

Icaras

Rolex
Här eskalerade det visst snabbt.

Det är väl inte så underligt att någon får bra hjälp om personen har en bra trådstart, är trevlig, svarar snabbt, har ur som de flesta kan på en höft värdera, lägger upp bilder osv.

Särbehandling för att det råkar vara en tjej som frågar tror jag inte så mycket på. De flesta slänger upp någon bild på ett fickur som 99.9% av medlemmarna varken har intresse eller kunskap om samtidigt som de svarar en vecka senare, då tycker åtminstone inte jag att det är så märkligt att tråden självdör ganska omgående.
 
Topp