• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller fake

Äkta eller Fake?

  • Äkta

    Röster: 1 3.2%
  • Fake

    Röster: 30 96.8%

  • Totala väljare
    31
  • Enkät stängd .
image.jpeg


image.jpeg

image.png


Wow, härlig tråd, 100+ inlägg på några timmar :)


Önskar att du hittar klockan du är ute efter till slut, bör vara snart då det rasslar in svar, hela forumet är samlad här ;)

HAHAHAHAHA hela forumet, nu tar du i lite för mycket... Vad är det typiska för varje tråd då? 4 inlägg på 4 veckor?

Men skämt åsido, jag gillar lyxprylar, vare sig det är väskor, skor, kläder eller klockor. Gällande alla andra saker har jag andra likasinnade att prata med och diskutera med.. Och tro det eller ej, då är de flesta TJEJER!!

Men samtidigt är det svårt att hitta andra tjejer som kan eller ens bryr sig så mycket om klockor som folk här gör, så det föll rätt så naturligt att söka sig hit. Att folk sen är snälla och svarar kan ju inte jag belastas för och inte egentligen de heller för den delen. Anyway, jag är ju numera " Al Bundy" och en freaking ÄGGHALVA så snart kommer intresset dala, om det du säger stämmer. Ge det några dagar så får vi se hur forumet åter förvandlas "till sitt vanliga jag" ... ☝

Jag lägger ner nu och lovar att inte "förstöra" harmonin i er forum längre, fastän jag tycker att det är positivt att forumet är levande och folk ger sina synpunkter..

PS: ingen har stött på mig, bett efter mitt nr eller bjudit ut mig än så KANSKE, bara kanske så finns det ingen dold agenda bakom och folk hjälper till för att de KAN och vill hjälpa..
 

Exxet

Rolex
Nu fick jag bilderna skickade till mig så Här är Omegan och Zeniten och två andra märken som jag aldrig hört talas om men som jag skulle uppskatta om ni kunde säga om de är fake eller inte samt om de ens är värda något? Sist men inte minst, baume & mercier, är det något som är skräp/bra och görs dessa i fake modell också?

image.png image.png image.png image.png image.png image.png image.png image.png
Ligger Zenithen redan uppe på en auktionsfirma:
https://auctionet.com/sv/379549-armbandsur-zenith-herr/images#image_3
 

holma20

Panerai
Nu fick jag bilderna skickade till mig så Här är Omegan och Zeniten och två andra märken som jag aldrig hört talas om men som jag skulle uppskatta om ni kunde säga om de är fake eller inte samt om de ens är värda något? Sist men inte minst, baume & mercier, är det något som är skräp/bra och görs dessa i fake modell också?

image.png image.png image.png image.png image.png image.png image.png image.png
skrev du verkligen de ?
 
skrev du verkligen de ?
image.png Ja här ser du samma klocka som från första gången jag skickade. Skrev då lånad bild. Varför skulle jag annars skriva det om jag medvetet valt att utelämna det första gången? Och varför fråga om råd här när dess klockor finns på auktion och jag kan fråga auktions firman?

Och sist men inte minst, 2 ggr har jag frågat (bett) om någon kan göra mig sällskap nu på lördag till Nymans? Det skulle väl "blow My cover" om jag hade annan agenda, var kille, ja you name it, om jag skulle träffa någon "betrodd" här irl...
 

Babinus

Cartier
Jag föreslår att de som verkligen vill gå till botten om detta är ett troll eller ej, erbjuder sig att följa trådskaparen till Nymans som smakråd. TS har ju uttryckligen efterfrågat om någon vill göra det. Jag tror att alla forumrävarna här hittar PM-funktionen.
 
Jag föreslår att de som verkligen vill gå till botten om detta är ett troll eller ej, erbjuder sig att följa trådskaparen till Nymans som smakråd. TS har ju uttryckligen efterfrågat om någon vill göra det. Jag tror att alla forumrävarna här hittar PM-funktionen.

Hahaha gärna EN betrodd.. Känns lite sisådär att själv träffa flertal främmande killar mitt på Stureplan. DÅ kan Vi snacka rykten och misstänksamhet som får allt detta på forumet att blekna..
 

Babinus

Cartier
Hahaha gärna EN betrodd.. Känns lite sisådär att själv träffa flertal främmande killar mitt på Stureplan. DÅ kan Vi snacka rykten och misstänksamhet som får allt detta på forumet att blekna..
Jag vet ju inte vad som är sanningen, men det var bara ett förslag på hur man kan bringa klarhet i frågan för alla som riskerar att ligga sömnlösa i funderingar på om du är man eller kvinna mm.

Tyvärr inte jag, för att jag bor inte i Stockholm, är ingen amatördetektiv, men ett uselt smakråd.
 
Senast ändrad:

Herr_Katt

Cartier
2-Faktor
Ok nu ska jag vara lite fräck och slänga frågan rakt ut och jag hoppas återigen att jag inte får skit eller blir slaktad för det men finns det någon vänlig själ som kan tänkas följa med till en urmakare och agera expert/smakråd? Känner nämligen INGEN i min bekantskapskrets som kan klockor. Skor, väskor och kläder kan vi men klockor.....
fcky.gif
 
Nu är det allafall dags att krama om kudden för min del och är det så att ni känner att jag är en (troll kallar ni det?) eller att jag inte har rent mjöl i påsen så kan jag faktiskt inte göra så mycket mer för att övertyga er. Sen om jag råkar "se bra ut på mitt kort", råkar låna ett kort och glömmer bort att skriva det på en gång första gången, får för enkelt hjälp, är okunnig, ja då får jag be så mycket om ursäkt för att jag är mänsklig. Förstår mentaliteten här inne och att många är skeptiska, misstänksamma men samtidigt förstår jag inte riktigt varför och vet inte varför ni känner så i forumet, ni kanske alla har era skäl, vad vet jag och jag kanske ska hålla mig i det tysta och bara följa forumen utan att skriva något och försöka bli självlärd. Det enda jag vet är att precis som vissa här har även jag som människa en gräns och nånstans får man dra en linje och sätta ner foten och vägra ta emot mer "skit" (anklagelser) för det är bara inte värt det, även om man får en del goda råd och synpunkter. Det var allafall va jag hade på hjärtat och vill ni att jag ska dra så fine, no hard feelings och tack ändå till alla ni som la ner tid och svarade på mina frågor. Time will tell antar jag vem som talade sanning... Har ni vägarna förbi Åhléns sminkavdelning så tveka inte att Komma och säga hej, jag bits inte och är inte heller så misstänksam av mig och tror på att möta folk me "öppet sinne".
 
  • Like
Reactions: K-S

Jens

Greedo
Nu är det allafall dags att krama om kudden för min del och är det så att ni känner att jag är en (troll kallar ni det?) eller att jag inte har rent mjöl i påsen så kan jag faktiskt inte göra så mycket mer för att övertyga er. Sen om jag råkar "se bra ut på mitt kort", råkar låna ett kort och glömmer bort att skriva det på en gång första gången, får för enkelt hjälp, är okunnig, ja då får jag be så mycket om ursäkt för att jag är mänsklig. Förstår mentaliteten här inne och att många är skeptiska, misstänksamma men samtidigt förstår jag inte riktigt varför och vet inte varför ni känner så i forumet, ni kanske alla har era skäl, vad vet jag och jag kanske ska hålla mig i det tysta och bara följa forumen utan att skriva något och försöka bli självlärd. Det enda jag vet är att precis som vissa här har även jag som människa en gräns och nånstans får man dra en linje och sätta ner foten och vägra ta emot mer "skit" (anklagelser) för det är bara inte värt det, även om man får en del goda råd och synpunkter. Det var allafall va jag hade på hjärtat och vill ni att jag ska dra så fine, no hard feelings och tack ändå till alla ni som la ner tid och svarade på mina frågor. Time will tell antar jag vem som talade sanning... Har ni vägarna förbi Åhléns sminkavdelning så tveka inte att Komma och säga hej, jag bits inte och är inte heller så misstänksam av mig och tror på att möta folk me "öppet sinne".
Sminkavdelningen skulle iaf många på forumet behöva besöka för att rätta till defekter!
Önskar dig lycka till, du kommer få all hjälp du behöver hos en AD. Efter det så kan du tråla begmarknaden, lämpligtvis här på KS, och förhoppningsvis hitta det du söker.


J
 

K-S

Rolex
2-Faktor
Tack ändå... Something are just not ment to be I guess...
Oroa dig inte, kör på ditt race, även som kille kan man möta motsättningar i början på entusiast forum.. Ingen trodde exempelvis ens att jag fanns på riktigt på ett annat äldre klockforum. Folk är skeptiska och ibland med all rätt. Studsat runt endel skojare här på senare tid..
Är du på riktigt så är det väl kul att du hittat hit! Så låt dig inte hindras och skriv så mycket du vill!
 
Oroa dig inte, kör på ditt race, även som kille kan man möta motsättningar i början på entusiast forum.. Ingen trodde exempelvis ens att jag fanns på riktigt på ett annat äldre klockforum. Folk är skeptiska och ibland med all rätt. Studsat runt endel skojare här på senare tid..
Är du på riktigt så är det väl kul att du hittat hit! Så låt dig inte hindras och skriv så mycket du vill!

Stort tack för de fina orden, det värmde på riktigt! ☺️
 
  • Like
Reactions: K-S

swedesoc

Panerai
2-Faktor
Hur blir jag Friends of KS då? Skulle ju donera pengar, så mycket förstod jag. Men hur mycket och vart donerar man? Är det pengar som går till barncancerfonden eller annan välgörenhet eller pengar till sidan?

Donationerna för att få friends of KS går till driften av forumet som inte är helt gratis.
Pengarna till BCF ges av de flesta medlemmar i förbindelse med en försäljning eller ett köp gjort via forumet som en fin gest till något som berör de flesta.
Hoppas du inte tar alla kommentarer allt för allvarligt, om du är intresserad av klockor så bör du hänga kvar ett tag.
Hur som helst får jag önska dig välkommen.
 

strider

Panerai
fick exakt lika mycket och bra hjälp när jag var ny och frågade om tips här. om det nu skulle vara en snubbe som sitter och trollar så förstår jag inte riktigt poängen....
"höhö. dom är vänliga och ger mig tips. vilka jävla sopor"....något i den stilen? l
hahaha du fick mig att garva, OT han kanske har rätt? who knows..
 

strider

Panerai
Nu är det allafall dags att krama om kudden för min del och är det så att ni känner att jag är en (troll kallar ni det?) eller att jag inte har rent mjöl i påsen så kan jag faktiskt inte göra så mycket mer för att övertyga er. Sen om jag råkar "se bra ut på mitt kort", råkar låna ett kort och glömmer bort att skriva det på en gång första gången, får för enkelt hjälp, är okunnig, ja då får jag be så mycket om ursäkt för att jag är mänsklig. Förstår mentaliteten här inne och att många är skeptiska, misstänksamma men samtidigt förstår jag inte riktigt varför och vet inte varför ni känner så i forumet, ni kanske alla har era skäl, vad vet jag och jag kanske ska hålla mig i det tysta och bara följa forumen utan att skriva något och försöka bli självlärd. Det enda jag vet är att precis som vissa här har även jag som människa en gräns och nånstans får man dra en linje och sätta ner foten och vägra ta emot mer "skit" (anklagelser) för det är bara inte värt det, även om man får en del goda råd och synpunkter. Det var allafall va jag hade på hjärtat och vill ni att jag ska dra så fine, no hard feelings och tack ändå till alla ni som la ner tid och svarade på mina frågor. Time will tell antar jag vem som talade sanning... Har ni vägarna förbi Åhléns sminkavdelning så tveka inte att Komma och säga hej, jag bits inte och är inte heller så misstänksam av mig och tror på att möta folk me "öppet sinne".
Du vet väll att du kan motbevisa alla här genom att ta en bild på dig själv medans du håller upp ett papper där det står KS och dagens datum eller något dylikt.
problem solved.
LOOOOOl.jpg
 

Cryssarn

Rolex
Du vet väll att du kan motbevisa alla här genom att ta en bild på dig själv medans du håller upp ett papper där det står KS och dagens datum eller något dylikt.
problem solved.
LOOOOOl.jpg
I form av ett wristshot i paketöppningstråden då antar jag?
antingen så köper TS en klocka och visar glatt upp den i en av trådarna. forumet har en till aktiv medlem och alla återgår till att jaga nästa köp.....eller så händer det inte och alla återgår till att jaga nästa köp.....
 
Senast ändrad:

nissehult

Patek
2-Faktor
Men vilken av de klockorna ovan skulle ni säga är mest eftertraktad och högst i pris. Funderar nämligen på att sälja samtliga och köpa annat roligt för pengarna.. Och sist men inte minst, då ni kan klockor, kan ni rekommendera en fin damklocka i prisklassen 75-100 tkr som ni anser ger mest valuta för pengarna?
"Valuta för pengarna" är ett subjektivt koncept. Generellt sett så förlorar man minst om man köper begagnat, alternativt står och väntar i ett år eller mer på en ny Patek...

Hur som helst, de flesta tipsen här kommer att vara Rolex eftersom... det är Rolex. Här är en intressant artikel om den OCD-kultur det företaget har:
https://www.hodinkee.com/articles/inside-rolex

Eftersom jag gillar att gå mot strömmen lite så vill jag tipsa om Jaeger-LeCoultre, mycket trevlig tillverkare, och deras Rendez-Vous. 34mm och batteridrift. Nymans Ur säljer JLC. Denna klocka ryms inom din budget.

Capture.PNG
 
Topp