• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller falsk Patek?

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Såg precis på filmen Nonstop och andrepiloten flashar en Patek-klocka. Det ser ut som en 3970 fast utan kalender, någon som känner igen om det kan vara en äkta Patek eller om det bara rör sig om en kopia?

nonstop.jpg
 

maxmol

Panerai
Har för mig att Patek bara gör två moderna split second med perpetual. 5204 och 5004. Det här är ingen av dem...
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Se där, jag skulle kanske sökt innan. Vet dock inte om svaret i tråden där kändes tillräckligt.

Har för mig att Patek bara gör två moderna split second med perpetual. 5204 och 5004. Det här är ingen av dem...

Nej precis, det är definitivt inte en 5004 eller 5204 även om den påminner om dem.

Jag försöker förstå varför man väljer att visa upp klockan så extremt tydligt om det nu är en falsk klocka, som då uppenbarligen inte är för Patek's räkning.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Vilken fail! Hade de inte råd med en Patek kunde de väl ha använt en Rolex (som säkert någon i filmteamet kunde ha lånat ut) som hos allmänheten är lika tydlig(?!) statusmarkör för framgång som PP!
 
Topp