• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller fejk breitling?

Legendaa

Breitling
Hejsan ,
Har blivit erbjuden en breitling "arvegods"
Men undrar om den ee äkta ?
Om så fallet är vad är pris på en sådan?.
Hjälp eller tips uppskattas väldigt mycket.
 

Bilagor

  • received_170856350178919.jpeg
    received_170856350178919.jpeg
    137.2 KB · Visningar: 804
  • received_170856446845576.jpeg
    received_170856446845576.jpeg
    189.2 KB · Visningar: 813
  • received_170856543512233.jpeg
    received_170856543512233.jpeg
    193.7 KB · Visningar: 772

Legendaa

Breitling
Är det några speciella saker som påvisar att den ee fejk ?
Är det nått man kan kolla efter om man håller den i handen. Kille bor i samma stad som jag , så jag kan åka o kolla på den.
 

Makkanxd

Rolex
Tycker du den ser äkta ut? Rätt snabbt ser man att breitlingloggan inte ens sitter rakt så nej den är inte äkta!
Finns ju såklart bra och dåliga kopior men dedär är nog i de undre skicktet av kopior ;) :)
Hands off!
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Är det några speciella saker som påvisar att den ee fejk ?
Är det nått man kan kolla efter om man håller den i handen. Kille bor i samma stad som jag , så jag kan åka o kolla på den.
Du behöver inte åka och kolla på den. Den är fejk.

Det finns kopior och så finns det kopior. Ingen av dom är såklart okej, men i det här fallet pratar vi en väldigt ful kopia av en icke-existerande klocka. Därför vet vi.
 

Legendaa

Breitling
Jag är helt grön på detta och har endast hållit på med seiko klockor, men då denna kom upp till salu till ett bra pris så ville jag fråga er mer erfarna.
Som ni säger att modellen inte finns, för jag hittar den inte när jag söker, vet inte ens vad för modell det är ?
 

Stil

Omega
Precis det var den jag fick upp, herre jösses vad fejk den är i så fall. Hoppas inte han som säljer tror den är äkta på riktigt . han har skrivit ÄKTA på annonsen.
Arvegods, gåva, "jag vet inte vad det är, har inget intresse" och andra krystade förklaringar ihop med ett lågt/förhållandevis lågt pris är ofta en varningssignal.
 

Legendaa

Breitling
Arvegods, gåva, "jag vet inte vad det är, har inget intresse" och andra krystade förklaringar ihop med ett lågt/förhållandevis lågt pris är ofta en varningssignal.
Satte du hammaren på spiken ! Helt rätt sagt!
Måste vara att jag var lite för snabb på gröten då jag aldrig haft några så dyra klockor.
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Jag är helt grön på detta och har endast hållit på med seiko klockor, men då denna kom upp till salu till ett bra pris så ville jag fråga er mer erfarna.
Som ni säger att modellen inte finns, för jag hittar den inte när jag söker, vet inte ens vad för modell det är ?
När man har kombinationen arvegods, vet inte så mycket om modellen, säljer billigt, så ska alla varningsklockor ringa.
 
Topp