• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Äkta eller fejk?

Re: Urmakare Umeå

Sten Ljung på Ljungs ur är möjligen rätt man. Han är grymt duktig och brukar serva mina klockor.

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

tack för snabba svar.

Hade inte kollat hemsidan, men fanns tydligen ingen i Umeå?

Egentligen skulle jag bara behöva någon som kan säga att klockan är äkta. Ett riktigt intyg kan jag ordna senare.

Joakim W skrev:
tack för snabba svar.

Hade inte kollat hemsidan, men fanns tydligen ingen i Umeå?

Egentligen skulle jag bara behöva någon som kan säga att klockan är äkta. Ett riktigt intyg kan jag ordna senare.

Testa lägga upp bilder här, borde ju finnas en del Breitling kunniga här :)

Om du ändrar titeln i tråden till något mer passande nu när du lagt upp bilder, så får du säkert bra svar av någon Breitlingkunnig

Är ingen expert alls men tycker den ser genuin ut. Lite smutsig bara. Skulle behöva ett litet bad och en trasa :)

Finns säkert någon mer kunnig som kan berätta mer slutgiltigt.

Hej! Den ser OK ut på bilderna, men man vet ju inte helt säkert hur bra kopior det görs nu för tiden...

Du kan ju börja med att få igång rotorn och hålla uret nära örat så hölr du åtminstone om det är ett 7750-verk i den. ( 7750 är ju väldigt högljudda i rotorn om snurrar till dem och håller mot örat )
Skulle du ha rätta verktyg och öppna den så skall ju verket vara märkt med 7750 och oftast även Rotorn med Breitling ( men inte alltid tror jag ?? Har för mig jag haft någon Chronomat utan rotormärkning ) Verket har ofta inte något speciellt högre finish än råverken från Valjoux så kan se lite oarbetat ut ....
Sedan har du ju sidan i denna länk att jämföra med : Du kan ju tex ta med ett skjutmått och en gramvåg och mäta/väga+ kolla så vridringen bara går åt ena hållet dvs motsols = andra hållet jämfört med "tidtagningsvisaren" .. Är det rätt verk,vikt,mått, rätt nummer på länken och den levereras med box & papper är du ju närmare att vara säker ...
Men åtminstone jag tycker dock inte att man bara på bilder kan säga om en klocka är äkta eller ej men vi får se vad fler Breitling-ägare säger .....

http://www.breitlingsource.com/watch_de ... ne_75.html

Jag vill inte skrämma någon men när jag var hos min lokala urmakare för att hämta ut rollen bar jag min Steelfish och han visade upp en likadan fast med blå urtavla han fått in på service!

Den hade visat sig vara fejk och jag kan säga att den var otäckt bra! Det var tydligen även ett ETA-verk i den!

Det jag kunde hitta var att siffrorna på raiders och graveringen på baksidan inte var lika skarpa och djupa!

Bara ett varnande tecken finns tydligen bättre kopior än dom från thailandssemestern!

paradis skrev:
Är det bara,smuts,på ringen,30min...?????

Bara smuts... eller reflektion.

Camestig skrev:
Jag vill inte skrämma någon men när jag var hos min lokala urmakare för att hämta ut rollen bar jag min Steelfish och han visade upp en likadan fast med blå urtavla han fått in på service!

Den hade visat sig vara fejk och jag kan säga att den var otäckt bra! Det var tydligen även ett ETA-verk i den!

Det jag kunde hitta var att siffrorna på raiders och graveringen på baksidan inte var lika skarpa och djupa!

Bara ett varnande tecken finns tydligen bättre kopior än dom från thailandssemestern!

Förstår det. Snackade med en kille på forumet som brukade lämna sin rolex på service hos en urmakare här I Umeå. Ringde upp honom och han skulle ta sig tid att undersöka klockan

Tillbaka
Topp