• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller fejk?

svampen37

Cartier
2-Faktor
Ville inte starta en ny fejk-tråd så jag kör på här;

Någon som kan se om denna ser fake ut? Inte sett kombon med färgerna, även om dailen ser ok ut!

image.jpg
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Är dom Hubbarna fake så kan nog k_starfighter vara Europas (kanske världens) mest tragiska människa :banghead:
 

Poppe

Cartier
Inte bara klockorna är skräp, även en del bälten och div LV saker som är skräp.
Det är hemligheten kanske, att varva lite fejk med nåt äkta. Är väldigt dålig på LV och sånt överhuvudtaget, hur ser man sånt tydligast?

Utan att fortsätta uthängningen så ser väl även daytonan knepig ut. Utifrån det jag kollade mot en annan bild stämmer ju inte DAYTONA texten, markeringarna för 3, 6 och 9 är skumma och för kort sekundvisare?Utgår från att den är fejk om inte nån annan invänder?
IMG_0855.PNG
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Det är hemligheten kanske, att varva lite fejk med nåt äkta. Är väldigt dålig på LV och sånt överhuvudtaget, hur ser man sånt tydligast?

Utan att fortsätta uthängningen så ser väl även daytonan knepig ut. Utifrån det jag kollade mot en annan bild stämmer ju inte DAYTONA texten, markeringarna för 3, 6 och 9 är skumma och för kort sekundvisare?Utgår från att den är fejk om inte nån annan invänder?
IMG_0855.PNG

Fake. Bezeln är alldeles för bred ser man.

Hublotsen också båda fake. Ser ju olika ut till och med, sub-dials åt helvete och kolla bara datumet. Fyfan, skräp.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Har inte hittat någon ännu. Har varit i kontakt med ett par säljare men har inte riktigt kommit överens. Men jag letar fortfarande, jag ser hellre att det tar lite längre tid, än att köpa en för mer än min budget. :) Jag är säker på att jag hittar någon fin 1601/1603 för 18'.

Vettigt. Hojta gärna när du hittat en och glöm inte att bidra med en öppningstråd. Lycka till!
 
Topp