• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta eller kopia - Breitling:

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
MItt högst amatörmässiga utlåtande är att den ser äkta ut, jag tycker att den verkar ha fina detaljer. Kläm lite själv, tycker du att det känns som en kvalitetsklocka?
 
Tack för era svar. Jag blir helt till mig nu, jag hoppas på att den är äkta.
Bäst är att gå till stjärnurmakarna eller något och få en riktigt koll på det?
Ville kolla här först, för jag antar att dom vill ha betalt för att kolla på den.

Vad tycker ni?

mvh
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Tack för era svar. Jag blir helt till mig nu, jag hoppas på att den är äkta.
Bäst är att gå till stjärnurmakarna eller något och få en riktigt koll på det?
Ville kolla här först, för jag antar att dom vill ha betalt för att kolla på den.

Vad tycker ni?

mvh

stjärnurmakarna är sämst!
 
MItt högst amatörmässiga utlåtande är att den ser äkta ut, jag tycker att den verkar ha fina detaljer. Kläm lite själv, tycker du att det känns som en kvalitetsklocka?


Ja, den känns väldigt mycket som en kvalitetsklocka, bra tyngd i den, inte för tung, men tillräckligt.
Är inte så hemma på klockor, men den känns väldigt bra och jag ser inga tecken osv som skulle sitta fel jämfört med bilder på nätet.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Håller med Bojke, jag kan inte se någonting som skulle särskilja den från en äkta superocean chrono. Dock är jag ingen Breitling-expert.
Gå till en återförsäljare i närheten som saluför Breitling och få äktheten verifierad.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Det enda som jag funderar kring är hur troligt det var att han köpt en så pass ny Breitling?
Men vi har ju ett par sköna typer som unnar sig saker ända tills dess döden skiljer oss åt, får hoppas att det är så i detta fall :)
 
Jag ska gå till en breitlingförsäljare imorgon, detta blev genast mycket intressant.

Min farfar hade en del pengar, så förvånar mig inte, dock så reste han mycket och därför blev jag fundersam ifall den var äkta eller ej.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om jag inte minns fel så ska det finnas ett litet Breitling "B" på den polerade kanten av Bezelringen på äkta vara. Förmodligen vet alla fuskare om detta och göt ett likadant men du kan ju kolla i alla fall..:)
 

fredtiger

Cartier
Gå till en AD och be dem kolla servicebehovet, då får du samtidigt svar på ifall den (mot förmodan) är en kopia...;)
 
Om jag inte minns fel så ska det finnas ett litet Breitling "B" på den polerade kanten av Bezelringen på äkta vara. Förmodligen vet alla fuskare om detta och göt ett likadant men du kan ju kolla i alla fall..:)


Det finns ett litet B med ett streck som går uppåt bakom B:et.. sammanhållet då alltså. precis som på bilder jag sett på nätet.
Ni har gjort min kväll :)
 
du har rydbergs ur i HBG? de ska sälja breitling, dock aldrig handlat med de vart inne och glott bara. Kan rekomendera hukes i malmö om du har vägarna förbi breitling återförsäljare och alltid trevliga.


Helsingborg blir det, ska inom där ändå imorgon, så jag kan se vad dom säger. Tror du dom kollar upp det på plats eller behöver den lämnas in?
 

4cie

Rolex
2-Faktor
Får jag fråga vad AD betyder? sorry för nybörjarfrågor.
Jag ska kolla upp det med service, hur ofta behöver man serva sin klock? förstår att det skiljer sig från märke/modell men på en ungefär?


AD = Authorized Dealer
Servicebehovet varierar med hur du använder klockan men mellan tummen och lillfingret 5-7 år. Dyker man med klockan så bör den trycktestas årligen.
 
AD = Authorized Dealer
Servicebehovet varierar med hur du använder klockan men mellan tummen och lillfingret 5-7 år. Dyker man med klockan så bör den trycktestas årligen.


Tack för svar :)
Då har jag lite mer att gå på nu, har läst mig till att modellen kan vara 2-3 år gammal? kan det stämma?
Den har förmodligen inte använts i samband med dykning, och kommer inte heller. Men tack, bra att veta.
 
Topp