• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkta Rolex?

P-A

Sir Spamalot
Min kompis har köpt denna för 20000kr av en skön nisse på blocket. Det skickades med Box och cert.
Jag tycker att det är något som inte stämmer, men vill ändå kolla med er först...

Så vad säger ni, äkta Rolex? Jag hoppas då det för min kompis skull!!!!!!!!!


image.jpg




Ps. Ironi är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas. Publiken, åtminstone en del av den, förutsätts även vara införstådd med detta. Ironi kan vara humoristisk, men behöver inte vara det. Även när den används för att locka till skratt kan avsikten vara att demonstrera ett förakt och undvika öppen konflikt, se även sarkasm. Det kan handla om att antyda sidor av en företeelse, en person, en tanke etc som man anser svåra eller olämpliga att utpeka öppet. Ds
 

mruhr

Panerai
2-Faktor
Min kompis har köpt denna för 20000kr av en skön nisse på blocket. Det skickades med Box och cert.
Jag tycker att det är något som inte stämmer, men vill ändå kolla med er först...

Så vad säger ni, äkta Rolex? Jag hoppas då det för min kompis skull!!!!!!!!!


image.jpg




Ps. Ironi är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas. Publiken, åtminstone en del av den, förutsätts även vara införstådd med detta. Ironi kan vara humoristisk, men behöver inte vara det. Även när den används för att locka till skratt kan avsikten vara att demonstrera ett förakt och undvika öppen konflikt, se även sarkasm. Det kan handla om att antyda sidor av en företeelse, en person, en tanke etc som man anser svåra eller olämpliga att utpeka öppet. Ds
Bra gångreserv på den rålexen
 
  • Like
Reactions: P-A

Doncorleone

Cartier
Ljussättningen i bakgrunden är helt fel, samt att finishen på boetten inte stämmer överens med ålder och förväntad användning för angivet årtal på Dito. Tyvärr men enligt min noggranna bedömning är den fejk.
 
  • Like
Reactions: P-A

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Min kompis har köpt denna för 20000kr ….

Ps. Ironi är en stilfigur som innebär att det finns en skillnad mellan vad som sägs och vad som egentligen menas. Publiken, åtminstone en del av den, förutsätts även vara införstådd med detta. Ironi kan vara humoristisk, men behöver inte vara det. Även när den används för att locka till skratt kan avsikten vara att demonstrera ett förakt och undvika öppen konflikt, se även sarkasm. Det kan handla om att antyda sidor av en företeelse, en person, en tanke etc som man anser svåra eller olämpliga att utpeka öppet. Ds


Det beror på vettu; ironi enligt Kierkegaard är en existens mellan det estetiska och det etiska. Man kan alltså t ex säga att denna Rolex är lika snygg som den är köpvärd. :D
 
  • Like
Reactions: P-A
Topp