• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkthetsbedömning Hublot

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Har skitdålig koll på dem. Denna ska heta Hublot Big Bang Black Ceramic. Har inte hittat någon 'legit' version som ser likadan ut. Min vän hävdar att han fått en bra deal på den osv osv osv. Han är schweizare så jag vill inte hävda fake utan att ha mer kött på benen. 8)



Detta är tyvärr enda bilden jag har.
 

Bilagor

  • hublot.jpg
    hublot.jpg
    57.5 KB · Visningar: 965

max

Dancing Queen
Har aldrig sett en hublot med skruvarna inskruvade längre än materialet runt omkring, på denna är de någon mm ner och hålen känns lite för stora för dem både i djup och bredd.
Övergången mellan "chapter ring"(vette tusan vad den heter i svedala?) och tavla känns fel, reflektionen tyder även på kupat/fasat glas vilket mig veterligen denna klocka inte har!?
Finishen mellan luggarna och biten som sitter där ser minst sagt dålig ut, bör vara knivskarpa kanter, här ser det nästan ut som att det bara är ett pressat veck.

Kan nästan ingenting om hublot och de har ju fler limited edition än fasta serier så lita inte blint på mitt uttalande, men denna känns fel!
 

Josef B

Bestraffaren

max

Dancing Queen
Josef B skrev:
Hublot har en riktigt fin finish! Det är faken som inte har det!
+1 när man håller en äkta i handen så går det fasen inte att ta miste på. Mycket kan man klanka på men att det inte är byggkvalité och finish är att gå för långt.
Jakob var inte du med och klämde på josefs F1:a?

Teckensnittet på hublot ser ju för övrigt ut att vara fel typ och storlek
ce64f56b-zoom.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
max skrev:
Josef B skrev:
Hublot har en riktigt fin finish! Det är faken som inte har det!
+1 när man håller en äkta i handen så går det fasen inte att ta miste på. Mycket kan man klanka på men att det inte är byggkvalité och finish är att gå för långt.
Jakob var inte du med och klämde på josefs F1:a?

Teckensnittet på hublot ser ju för övrigt ut att vara fel typ och storlek
ce64f56b-zoom.jpg

Njae, tror inte det... Har bara klämt på hans Dipsy!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
max skrev:
Josef B skrev:
Hublot har en riktigt fin finish! Det är faken som inte har det!
+1 när man håller en äkta i handen så går det fasen inte att ta miste på. Mycket kan man klanka på men att det inte är byggkvalité och finish är att gå för långt.
Jakob var inte du med och klämde på josefs F1:a?

Jag är väl inget stort Hublot-fan, men det var svårt att inte bli impad av kvaliteten på Josefs klocka IRL...
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Tack för svaren mina vänner! Det är en ung och relativt blåögd man vi snackar om så risken finns ju att han blir blåst. Har meddelat honom de samlade misstankarna och väntar svar.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Verkar vara många som inte gillar Hublot, jag vet inte varför. Jag tycker dom är skitcoola.
 
M

Malm

Guest
+1 på Fake, känns inte som att ett datumfönster med vit bakgrund hör dit. Samt att subdial kl 6 och 3 känns som att de sitter för nära varandra och inte symmetriskt med den vid 9 (kan iofs vara vinkeln). Å andra sidan kan jag inte så mycket om Hublot.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Hublot är mkt okonsekvanta i ex vita datumthjul, men denna har definitivt fel typsnitt.
Skruvarna är alldeles för mkt sänkta i ringen
Sub-dial är helt fel avstånd
Över lag är denna fake en mkt dålig fake.

Har hållt i äkta/fake av samma modell i handen samtidgt, och det finns bra kopior på Hublot, så var försiktiga där ute.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Lite sen på pucken här... Men det lilla jag set av Hublot (ex-chefen hade en likadan) så är den 100% fake. Tavlan känns lite väl matt samt texten är lite konstig (storlek och krispighet)

Vad gäller Hublot så är de rätt coola när det kommer till den där Big Bang All Black (eller vad den nu heter). Men sen har de ju släppt ett antal tveksamma modeller utöver den. Har fingrat på Classic Fusion All Black hos en AD, det är en skön känsla på dem och kvaliteten verkar det inget fel på. Det som är minus i boken är att storleken är lite väl stor, de har (så vitt jag förstår) ett upphottat ETA-verk samt så är kan designen blir omodern fortare än man vill
 
Topp