• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äkthetsintyg?

swimrun

Breitling
Hur fungerar det här med äkthetsintyg?
Går man till en urmakare och ber de öppna klockan för att sedan skriva ett papper att den här är äkta eller?
Vet inte om man får länka från blocket å hit men de märker jag väl... http://www.blocket.se/malmo/Omega_Tudor_Seiko_58641128.htm?ca=21&w=3
Omegan är precis en sådan klocka som jag är ute efter men mycket märkligt att man inte har cert när den ändå verkar vara rätt ny, även märkligt att inte årtalet står med.
 

swimrun

Breitling
Det känns nästan lika säkert som att handla en klocka på den här sidan.
länk till fejksäljarsida borttagen av admin
Någon som vet vad detta är för märkliga klockor, från Kina eller?
Inte fel att spara 96% samt att gå till en urmakare och ordna Äkthetsbevis :)
 
Senast redigerad av en moderator:

Rookie

Cartier
2-Faktor
Omegan är precis en sådan klocka som jag är ute efter men mycket märkligt att man inte har cert när den ändå verkar vara rätt ny, även märkligt att inte årtalet står med.
Skriv ett mail eller ring och fråga så får du säkert svar på den frågan :)

Det känns nästan lika säkert som att handla en klocka på den här sidan.
http://sv.omegawatchesonsale.com/omega-seamaster-diver-300-m-c-4_19.html
Någon som vet vad detta är för märkliga klockor, från Kina eller?
Inte fel att spara 96% samt att gå till en urmakare och ordna Äkthetsbevis :)
Köper du en sådan och går till urmakare för att ordna äkthetsbevis så är jag rädd att du blir besviken av rätt uppenbara skäl :)
 

poormans

Rolex
om man tittar på tavla och insert så ser den rätt gammal ut (2000-2005 kanske?) och det finns mängder av gamla seamaster klockor utan cert och boxar i omlopp

cheers
christian
 

Snacklock

Omega
Samma topic. Hur lång tid tar det att göra en verifiering av Rolex? Behöver man boka tid?

Ja, jag kan ringa AD själv men de öppnar inte förrän 10.00. Heja Klocksnack:)
 
Topp