Jag undrar om det är någon här inne som möjligen vet något om denna äldre Breitling?
Är tyvärr inte de bästa bilderna...
Är tyvärr inte de bästa bilderna...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nu är det lite svårt att se på bilderna hur illa medfaren den är, men det går ju att få saker plätterade på nytt (läste något om att det skulle kosta 500:- ) Har du någon erfarenhet av det Aurum?
JAg har fått en klocka guldpläterad på nytt hos en guldsmed, det kostade 420kr. vet inte vad det kostar med krom, men det är nog en större process att dra igång, och inget som en guldsmed gör. Men en liten boett skulle de nog säkert kunna "slänga med" vid något större uppdrag för någon hundring, om du hittar en juste kromare
Hur många micron blir det när en guldsmed pläterar?
Det har jag ingen aning om faktiskt
Det finns ju rätt enkla metoder för att kroma och förgylla själv hemma med hjälp av electrolysis. Problemet är att det blir rätt tunt ca 1 micron. Tänkte om det är liknande metod guldsmeden använder, eller om dem kan skapa typ 20 micron "rolled gold".