• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äldre Omega, men vilken modell ?

Ist75

Breitling
Hallå hej, helt ny här och har ingen aning om det ska skapas en ny tråd eller om det finns något befintligt att lägga detta i.
Men min fråga är iallafall om någon vet vad det är för Omega klocka som jag ärvt av min far som i sin tur ärvde den från sin far. Baksidan på den är helt blank förutom ingravering av namn på min farfar och företag som han fått klockan från efter 50 år i tjänst (Gissningsvis på 70 talet).
 

Bilagor

  • IMG-0754.jpg
    IMG-0754.jpg
    751.9 KB · Visningar: 1
  • IMG-0755.jpg
    IMG-0755.jpg
    451.6 KB · Visningar: 1

MasterChief

Rolex
2-Faktor
Hallå hej, helt ny här och har ingen aning om det ska skapas en ny tråd eller om det finns något befintligt att lägga detta i.
Men min fråga är iallafall om någon vet vad det är för Omega klocka som jag ärvt av min far som i sin tur ärvde den från sin far. Baksidan på den är helt blank förutom ingravering av namn på min farfar och företag som han fått klockan från efter 50 år i tjänst (Gissningsvis på 70 talet).
Jag skulle rekommendera dig att öppna baksidan och ta ett par kort. Då tror jag fler än KS Omega-gurus kan svara på frågan. :)
 
Topp