• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äldre omega och en swatch, info tack?

Bluegrass

Breitling
Hejsan, jag och min flickvän har precis flyttat in i hennes farfars gamla hus, och på vinden fanns 3 st klockor, undrar vad modellerna heter och värdet ? Den som jag inte har bild på är en väldigt gammal "skagen denmark", de är vad jag minns som stod.
2013-05-31-1061_zps4a795c78.jpg
[/URL][/IMG]
2013-05-31-1062_zpsbe1655c5.jpg

Sen är det en Omega de står A-19 - 003085-1 swiss quartz på baksidan, den andra är en Swatch Swiss på baksidan står de "Swatch Irony stainless steel patented water resistant four (4) jewels swissmade v8. På själva bandet står de "007 danjaq (eller danjao)" .
up.html
up.html


2013-05-31-1061_zps4a795c78.jpg
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Den högra ser ut som en Omega Constellation. Får du av boettlocket kan du läsa referensnummer på baksidan. Har du referensnumret är det en enkel match ...
 

Bluegrass

Breitling
Tror inte att han skulle köpa en fakeklocka, men ni kan ju mer. Får kolla upp omegan hos en klockaffär. Vad får dig att vara så säker på att den är fake :) ?
Vad är en äkta sån där swatch värd då? Den jag använder nu, skitsnygg tycker jag!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror inte att han skulle köpa en fakeklocka, men ni kan ju mer. Får kolla upp omegan hos en klockaffär. Vad får dig att vara så säker på att den är fake :) ?
Vad är en äkta sån där swatch värd då? Den jag använder nu, skitsnygg tycker jag!
Allt är fel med Omegan, har ägt originalet. Spännet är fel, guldfärgade hylsorna i länken är för långa, Glasringen i solitt guld ser ut ha tappat sin guldbeläggning mm. Swatchen är nog inte värd så mycket... kanske 200kr? Jag har aldrig följt någon Swatch så där får du nog ut mer om du själv tittat på avslutade auktioner eller liknande.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Allt är fel med Omegan, har ägt originalet. Spännet är fel, guldfärgade hylsorna i länken är för långa, Glasringen i solitt guld ser ut ha tappat sin guldbeläggning mm. Swatchen är nog inte värd så mycket... kanske 200kr? Jag har aldrig följt någon Swatch så där får du nog ut mer om du själv tittat på avslutade auktioner eller liknande.

Det finns väl i och för sig Constellations med ring i stål?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Kul om du själv gillade Swatch:en men några pengar är den inte värd.
 

Bluegrass

Breitling
Jag hoppas de ger lite mer klarhet nu, kan tyvärr inte få så mycket skarpare bilder med min gamla nokia n8...
2013-06-03-1070_zps6165f438.jpg
2013-06-03-1071_zps83bdf74c.jpg
2013-06-03-1072_zps1d789e13.jpg
2013-06-03-1073_zps64b1ba78.jpg
 

F-L-P

Panerai
Jag hoppas de ger lite mer klarhet nu, kan tyvärr inte få så mycket skarpare bilder med min gamla nokia n8...

Ser tyvärr mörkt ut... ingen logga på låset, skum baksida. skum länk infästning sedd bakifrån, extremt slitage på ringen och typen av skada på glaset...

Skagen tillverkas fortfarande och ligger nya på dryga tusenlappen tror jag. ganska fina men generellt inget värde)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Omegan hel fejk och swatchen borde gå att googla fram vilken modell.
Omegan har integrerad länk och det var en lagom stor give away.
 
Topp