• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Älska eller hata datumförstoring?

Ples eller minus för rolex m.fl. som har datumförstoring i glaset?

  • Japp, funkar och är snyggt !

    Röster: 74 48.1%
  • Fy för den lede! En vårta på safiren, aldrig i he****!

    Röster: 49 31.8%
  • Med rätt klocka ok ( för mörkesfreaks )

    Röster: 31 20.1%

  • Totala väljare
    154
  • Enkät stängd .

Aron72

Cartier
Kväll klockfreaks!
Innan jag skaffade en klocka med datumförstoring var jag minst sagt rätt negativ, väl med en rätt så mkt positiv, vad tycker ni?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Funkar bra som fan, iaf när det kommer till Rolex flesta modeller, jag är 100% för bubblan! Jag har tom velat sätta in ett sådant glas på min Sea dweller, men det finns ju inget original glas att ta till som skulle funka tror jag, synd, annars hade jag gjort det för länge sedan.
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Är anledning nummer 1 till att jag aldrig skulle bära Rolex...

Tyckte jag också tills jag fick hem den här ... :happyhappy:

Rolex 2014-08-24.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Har alltid ogillat bubblan på alla klockor. Detta ändrades dock när jag köpte en plexi DJ, nu tycker jag att bubblan gör den klockan mer komplett. Har fortfarande svårt för bubbla på safir-submariner. Men jag kommer nog till en punkt då jag lär mig gilla det med.
 

Dykarsjuk

Omega
image.jpg
Jag stör mig lite på den om jag ska vara ärlig! Den gör det svårt att läsa av visarna iom att den tar sån stor plats tycker jag.

Får väl köpa en dykare som komplement:D

Taskig iphonebild bara för att:)
 

MBx

Cartier
"Måste" ha datum på klockan och synen kräver förstoringsglas på äldre dar men jag kan inte bestämma mig om det är snyggt.

Sedan är det väl en pen*snförlängare eller brudmagnet.
 

Aron72

Cartier
Beror väl på fabrikatet? Skall bjuda hem en budgetdykare från nätet just pga datumförstoringen, det blir ett senare inlägg det.
 

Kairo

Panerai
Bubblan gör ju onekligen datumet lättare att se, men behövs den? Näe... Kolla bara på SD. Med det sagt har jag tyckt att den varit bekväm, och ,på många modeller, snygg.
 

tossefar

Cartier
Generellt sett är jag helst utan pluppen. Nu finns det förstås många snygga klockar med förstoringsplupp också, så helt omöjlig är jag inte ;)
 

CapTaiN-MiFFo

Konnäsör
2-Faktor
Som glasögonbärare avskyr jag flaskbottnar, och således är förstorad datumbubbla enbart skitonödigt när inte behov finnes. Att påstå att det är snyggt är knepigt. Går fetbort. Tackar för SD i så fall.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tidigare var jag helt anti, därför valde jag en 114060, men nu när jag har en 116610LV, så har jag vant mig med bubblan. Var inte så värst farligt ändå :)
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Har alltid haft rolexar med datumförstoring. Gillar det skarpt! Innan jag testade en Sea Dweller på Rob var jag rätt skeptisk på klockor utan förstoring. Men, SD funkade riktigt bra utan.. Klart skarpare däromkring kl 3, som förstoringen annars skymmer.
Vill nog säga att vissa klockor passar bättre med datumförstoring, och vissa inte...
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Avskydde det.
Jag skulle endast köpa en Rolex utan bubblan.

Jag köpte en Rolex med bubblan, och nu är jag osäker på att använda klockor utan den.
Datumet bara hoppar in i ögonen i full-storlek på en. Jag gillar det skarpt!
Dock så drar den åt sig och reflekterar allt ljus. Allt.
Flickvännen frågade vad det var för något, jag förklarade och nu sitter hon hela tiden och pillar med nageln på bubblan... På GMT'n är det ok eftersom det är safir men inte på min DD med plexi!
 

McGyver

Rolex
Utan alla dagar i veckan!
Tycker bubblan skapar osymetri och gör datum/tid (vid 3/15) svåravläst - eller så har jag fel länd på min arm! :)
Kommer dock troligen att äga med bubbla igen men risk finns för att det blir glasbyte!:jlc:
 
Topp