• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Älska eller hata datumförstoring?

Ples eller minus för rolex m.fl. som har datumförstoring i glaset?

  • Japp, funkar och är snyggt !

    Röster: 74 48.1%
  • Fy för den lede! En vårta på safiren, aldrig i he****!

    Röster: 49 31.8%
  • Med rätt klocka ok ( för mörkesfreaks )

    Röster: 31 20.1%

  • Totala väljare
    154
  • Enkät stängd .

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Snygg detalj på klockor som har ganska "rena" tavlor (t ex Rolex Datejust med stavindex).
Däremot blir det bara rörigt och konstigt på klockor med mycket detaljer på tavlan, som på denna styggelse:
rolex-sky-dweller-8.jpeg
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Bubblan är bra om man som jag har dålig syn, annars kvittar det. Tycker ofta klockor utan datum är snyggast och renast.
En bild på min dykartrio. 14060M, 16600 & 16610LV.
b82b4c2c-7cd0-40bd-af01-1fd4f9a49c46_zps7gtdqpvo.jpg
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Tycker det är en självklarhet på Rolex.
Med åldern har det dessutom blivit en nödvändighet för att se datumet;)
 

Quaker

Panerai
2-Faktor
Först tyckte jag det påminde om Citroens CX instrumentering, men börjar gilla det mer och mer.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
På en Rolex med datum ska det vara bubbla!

Har hört en historia att Hans Wilsdorfs fru diskade med sin rolexklocka och fick en vattendroppe på klockan precis över datumet som då förstorade, och då kläcktes idén till förstoringbubblan. Det är Rolex helt enkelt.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Flyger. Väldigt karaktäristiskt för Rolex såklart.

Men håller med @M.L. passar bäst på modeller med rena tavlor och utan komplikationer.
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
På en Rolex med datum ska det vara bubbla!

Har hört en historia att Hans Wilsdorfs fru diskade med sin rolexklocka och fick en vattendroppe på klockan precis över datumet som då förstorade, och då kläcktes idén till förstoringbubblan. Det är Rolex helt enkelt.

Kul historia, om det nu är sant...
 

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Å ena sidan gillar jag bubblan men skulle jag välja idag skulle det bli en dweller över vanliga sugen..
 

Larma

Omega
Fult. Turligt nog så är det inte många tillverkare som har den dåliga smaken att förpesta sina klockor med sådant.
 
Topp