• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Ännu billigare! Black Seiko Monster 2nd generation SRP307K1

ironcastle

Patek
2-Faktor
Hej,

Ytterligare prisjustering!

Har nu handlat mig en Sumo så tänkte släppa denna vidare. Köptes från Longislandwatch i USA i augusti 2013. Har gått perfekt och håller tiden väl. Har inte klockat detta i sekunder, men den går bra. Startar omgående och har bra gångreserv. En kalasklocka helt enkelt. Lumen är fantastisk.
4R36-verk vilket innebär både hack och wind.

Saxat från hemsidan:
Movement:Seiko 24-jewel Automatic (self-winding, hand wind, hacking)
Case: Brushed stainless steel, 43mm x 14mm thick.
Back: Engraved screw-in back
Crystal: Domed Hardlex
MineralBand: Stainless steel bracelet, dual push-button deployant closure.
Water Resistant: 200 meters

Komplett med box, kudde och instruktionsbok. Länken är kortad för att passa mina frökenhandleder, men alla bitar finns kvar INKLUSIVE de speciella "rörsnuttarna" som hör stiften till. De får lätt fötter eller skadas i samband med kortning av länken. Mitt exemplar är som sagt inte skadat, alla stiften med "rörsnuttar" finns kvar och är oskadda.

Skicket då? Efter att försiktigt ha gått över den med de rätta verktygen (och reducerat hairlines) måste jag säga att den är nära nyskick. Det finns ytterst små hairlines på spännet och på något ställe på länken. Vridringen har liiiite störningar i ytfinishen mellan 45- och 55-indikeringen. Annars felfri. Glaset är perfekt. För att trots allt ha använts måste jag säga att det nog är svårt att komma närmare nyskick än så här.

Kostar ca 2300 SEK tullad och klar hemma.
Tänkte mig 1200:- 1400:- 1600:- plus frakt enligt önskemål. Pengar via banköverföring eller (hellre) Swish.

Har hittills inte sålt nåt, börjar bli dags nu... Men däremot handlat och finns med i Goodguy-avdelningen för den som är intresserad.
 

Bilagor

  • IMG_7022.JPG
    IMG_7022.JPG
    130.4 KB · Visningar: 1,262
  • IMG_7037.JPG
    IMG_7037.JPG
    170.3 KB · Visningar: 1,203
  • IMG_7064.JPG
    IMG_7064.JPG
    123.1 KB · Visningar: 700
  • IMG_7065.JPG
    IMG_7065.JPG
    131.1 KB · Visningar: 622
  • IMG_7066.JPG
    IMG_7066.JPG
    123.5 KB · Visningar: 613
  • IMG_7067.JPG
    IMG_7067.JPG
    133.8 KB · Visningar: 608
  • IMG_7068.JPG
    IMG_7068.JPG
    115.1 KB · Visningar: 609
  • IMG_7069.JPG
    IMG_7069.JPG
    112 KB · Visningar: 595
  • IMG_7070.JPG
    IMG_7070.JPG
    101.3 KB · Visningar: 618
  • IMG_7071.JPG
    IMG_7071.JPG
    97.3 KB · Visningar: 604
Topp