• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ännu en förvaringslådor. Men är den verkligen där?!

FilipF

Diamant
2-Faktor
Länge tänkt att man ska skaffa sig en box för förvaring av mina gobitar.
Köpa en färdig? Näää.. hittade inte EXAKT det jag ville ha.
Göra en själv? Varför inte!
Nedan följer en manual hur du bygger din egna dolda förvaringslösning!

Steg 1
Skaffa sig en tjock bok och limma ihop typ alla sidor. Ta gärna en så tråkig bok som möjligt för att undvika uppmärksamhet.
A5D9F956-55AE-4B81-A335-DF197C5B772E.jpeg

2. Börja karva ut ett lagom stort hål.
DCCED677-6B90-4B54-802A-24E2139C0D2B.jpeg

3. Fortsätt karva ett antal timmar (satt nattvakt den och hade lite tid över).
47BFA617-AF20-435D-BA03-2EEDD2A39E49.jpeg

4. Klä insidan av hålet med faner (valbar)
06A27EB5-BAE0-4525-A0CF-CC321232A695.jpeg

5. Skapa en träbit att hålla klockorna
A362343F-E96C-4FDA-A028-E0EB1597AEB7.jpeg

6. Stäng boken när du är klar och placera på valfri plats.
D5C147F9-9BC4-44FD-8FAE-1E191EDC1095.jpeg

Gratulerar!
Du har nu en dold förvaring för 2 klockor med utrymme att växa till 4 när tid ges.

(Ja, det ser lite ut som att en 5-åring har gått loss med fanere. insett att jag nog inte ska bli möbelsnickar… men det va kul!)

Right. Oavsett vilken bok man tar blir det nog jackpot i mitt bibliotek 😂 Sedan om det beror på få böcker, många klockor, eller en kombination... det lämnar vi därhän 😂

Men grym ide för de allra dyraste uren om man inte har kassaskåp!

Right. Oavsett vilken bok man tar blir det nog jackpot i mitt bibliotek 😂 Sedan om det beror på få böcker, många klockor, eller en kombination... det lämnar vi därhän 😂

Men grym ide för de allra dyraste uren om man inte har kassaskåp!
Oroväckande kul att ta fram en klocka på det sättet faktiskt. bara att skaffa fler böcker och klockor;)

En anledning god som någon!
Det värsta är om man sätter sig och börjar läsa boken istället.. (köpte 2-3 olika böcker men råkade börja läsa dom andra istället)
Tänk på att köpa böcker vars pärmar fint matchar klockan som skall vara i ;) Så har man ju en chans att hitta den klockan man letar efter utan att titta i alla böcker :D

Tillbaka
Topp