• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Ännu en Junghans-väckarklocka

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Till salu är en väckarklocka av märket Junghans. Den håller tiden väl och alarmfunktionen fungerar. Caset är självklart inte helt felfritt, men klart över förväntan för åldern (utan att veta hur gammal den är). Den är alltså överlag i fint skick, glaset är i nyskick. Likaså tavlan, bortsett från den lilla detaljen att indexmarkeringen vid klockan sex har lossnat och nu i stället sitter längst ut klockan halv nio. Detta är dock ingenting som stör, jag tänkte inte ens på det när jag köpte den.
Om man vänder och vrider på den så att den hamnar i ett onaturligt läge så kan den stanna, men om man ger den än lätt skakning så sätter den snabbt igång att börja ticka igen. Detta händer alltså endast om man håller på med den för mycket, och inte i dagligt bruk. Klockan är mekanisk och handuppdragen. På tavlan står det " *Junghanslogga* Junghans BIVOX" klockan tolv och "Made in Germany" klockan sex. På baksidan finner man, förutom 'skruvsaker', en ruckningsspak som gör att man kan få klockan att gå exakt.
Tim- och minutvisarna har förvånansvärt bra lume!

Färgen är någon slags gräddvit/beige/gul. Bilderna gör inte riktigt klockan rättvisa.

Jag bjuder på brevfrakt. 300 kr!







 

TKVF

Panerai
Öh. Är detta samma klocka som va ute förut eller? Hänger inte riktigt med i alla svängar här. (Sorry för OT.... Men se det som en gratisbump).
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Men visst gick väl den förra klockan dyrare ? Typ ett par lax.



Inte när jag sålde den...

Öh. Är detta samma klocka som va ute förut eller? Hänger inte riktigt med i alla svängar här. (Sorry för OT.... Men se det som en gratisbump).


Nej, de råkar bara vara av samma märke och typ (alltså väckarklockor), de har inget som helst samband. Den andra har jag redan sålt.
Ursäkta kladdet, men de där är inte så mycket värda enligt säker källa! Max ett par hundralappar, i all välmening.

Tack för påpekandet! I och med ditt inlägg prissänker jag trehundra kronor, se det som en liten bonus. Må så vara att det fortfarande är rätt många par hundralappar, men det kostar att ligga på topp! :D
 

Camo00

Patek
Sorry för kladd, men den där är gudomligt vacker. Hur låter det, ungefär, när den ringer??
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Sorry för kladd, men den där är gudomligt vacker. Hur låter det, ungefär, när den ringer??

Tänk dig en blandning mellan en vibrerande mobiltelefon, en motorsåg och en åkgräsklippare! ;) Alltså inget klart klingande utan ett, enligt mig, klart behagligare ljud.

Jag vill också tillägga att jag tycker mig ha gjort mitt för att mötas på mitten prismässigt, så jag undviker gärna prutande i detta skede.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Det här med att den stannar i konstiga lägen kan ju vara tecken på att service behövs. Känner du till nån urmakare som behärskar dylika pjäser?


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Det här med att den stannar i konstiga lägen kan ju vara tecken på att service behövs. Känner du till nån urmakare som behärskar dylika pjäser?


Jag känner tyvärr ingen urmakare alls. :(
Å andra sidan så håller den tiden fint, så det är kanske inte allt för akut.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Är inte handel med kopior förbjudet här??

Edit: läste priset igår som 1100800 och trodde det pågick ett skämt. Sorry...:(

(Har för övrigt en väldigt snarlik av märket Blessing.)

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Ricrob

Patek
Denna är fin men dessvärre inte av samma toklimiterade modell som den förra du sålde (lite för billigt) och jag kan inte och vill inte uttala mig om priset. Önskar lycka till!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Denna klocka har nu gjort sitt i min ägo. Det har varit en kul tid, men den måste lämna! Jag accepterar alla sorters bud, från riktiga skambud till sedelklämmor eller natoband. Var inte blyga, ni måste väl ha ett par Linnés över till en väckarklocka? Skicka PM!
 

mrMyagi

Dr Snuggles
2-Faktor
Denna klocka har nu gjort sitt i min ägo. Det har varit en kul tid, men den måste lämna! Jag accepterar alla sorters bud, från riktiga skambud till sedelklämmor eller natoband. Var inte blyga, ni måste väl ha ett par Linnés över till en väckarklocka? Skicka PM!

Har en likadan, fick betala 5K för min så jag rekommenderar er att köpa denna!
 
Topp