• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ännu en Nybörjartråd.

Hejsan!
Jag har kollat på klockor ett tag nu och funderar på att köpa min första instegsklocka. Liksom ingenting superfancy alls men något som jag bryr mig om och uppskattar, dessutom för att se om jag fastnar för intresset då det verkar otroligt kul! Så om ni hade kunnat lägga 3000 kr på en klocka. Vilken hade ni köpt då?

Och om ni skulle köpa en riktig beater för ca 1000kr finns det något okej för den låga summa?

Hejsan!
Jag har kollat på klockor ett tag nu och funderar på att köpa min första instegsklocka. Liksom ingenting superfancy alls men något som jag bryr mig om och uppskattar, dessutom för att se om jag fastnar för intresset då det verkar otroligt kul! Så om ni hade kunnat lägga 3000 kr på en klocka. Vilken hade ni köpt då?

Och om ni skulle köpa en riktig beater för ca 1000kr finns det något okej för den låga summa?
Du får speca något bättre vad du letar efter stilmässigt och sådär. Ska du ha en beater för runt tusingen kan du kika på beggade orientdykare och dylikt. :)

Har tittat på Orient Mako II och känner att jag uppskattar den designen mycket! Men jag ska definitivt kolla in Victorinox!

Vad tycker ni om denna? Just till en riktigt billig Beater som slår ut förolämpningarna som Ur och Penn samt kompass osv så långt från parken att det är acceptabelt.
https://www.klockia.se/seiko-mens-42mm-sur275p1

Senast ändrad:
Slår ett slag för Seiko jag med, och kan rekommendera en Seiko Presage (aka Cocktail Time).

SRPB41-2.jpg

Jag har en sån här med blått ur, men finns lite olika varianter. Kostar drygt 3000, kanske lite mer eller mindre beroende på vilken du köper. En fin, fin första automatisk klocka enligt min mening.

Senast ändrad:
Ja den var jättefin! Kanske mina ögon som lurar mig helt men är den inte hyfsat lik den jag länkade. Förutom att den är automatisk då.

Vill slå ett slag för att du ska ta dig in till en butik för att prova och se klockorna på riktigt! Det kan göra stor skillnad för upplevelsen.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp