vekktah skrev:
Var har du sålt cyklar och vilka märken? Intressant eftersom du är kritisk till Cube som brukar ses som kvalitet för vettigt pris. Och eftersom du säger att komponenterna är den felande länken blir jag än mer nyfiken, när jag köpte en kofiber mtb från Cube upplevde jag att jag fick massor för pengarna.
*gissning : cykelcity
Jag har inte varit kritisk till Cube. Jag skrev bara att jag inte tyckte att de ligger så mycket lägre än vad Specialized, Trek m.fl. gör. Men som jag sa innan, "fultyskar" som man köper via nätet är ju klart billigare än cykel över disk.
Kvalitén kan ju vara därefter också. Jag har personligen dödförklarat tre Canyon helcarbon LVG-ramar t.ex. på ett år. Alla hade gått av vid normal cykling.
Har jag aldrig sett hända på en Trek eller en Specialized. Gafflarna du pratade om innan. Jag provade att försöka ta sönder en sån. Det gick inte att slå sönder den med handkraft. Först när släggan åkte fram så rök kolfibret.
Tror Specialized fick reda på tre som hade gått av, de bytte ut på alla cyklar av den modellen.
Nej jag har inte jobbat på Cykelcity..
Men jag har sålt följande märken: Specialized, Scott, Kona, Trek, Rocky Mountain, Felt, Haro, Redline, Merida, Cannondale, Eddy Merckx, Lapierre, Diamondback, Crescent, Monark, Apollo m.m.
Det avslöjas ganska tydligt i ett av dessa märken att jag jobbat på Sportson bl.a.
Jag har Bike Fitment utbildning från Trek och Specialized, gaffelmekskurser hos Rock Shox och Marzocchi, navutbildning från Shimano m.m.
Jag har skruvat och sålt cyklar som har kostat från 495:- till i runda slängar 100.000:- Dvs allt mellan himmel och jord..
Bland mina stamkunder återfinner du Thomas Lövqvist, Joakim Åleheim, Thomas "Kakan" Gustavsson mfl..
Ja, jag vet vad jag pratar om..