• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ännu en paketöppnare i farten

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
"ETA: Måndag 6pm."

Så stod det på Fedexs hemsida. Mitt paket med nya dinkan från staterna skulle dyka upp vid min dörr närsom. Denna måndagen hade jag möte för att förbereda en redovisning till dagen därpå. Efter mycket velande till om man plötsligt skulle bli magsjuk, för att invänta klocka, så bestämde jag mig att klockmanin inte skulle få ta över mitt liv fullständigt (inte än iaf) så jag masade mig iväg mot skolan.

Störtandes till skolan på min cykel genom ovädret glad som en speleman... för att jag skulle få öppna klockpaket - ni känner garanterat igen känslan :D Även om ens dag bestod av att skala potatis skulle man göra det med ett leende! Dagen blev tyvärr en besvikelse då min handbroms på cykeln låste sig halvvägs till skolan... och medans jag spottar och svär över den så får jag ett SMS av tullen: "Hej VIKTOR! Du har fått ett paket med Fedex... bla bla bla... tyvärr så har tullen tjyvat det och du måste betala 1400kr..." :rage:

Jag övergav cykeln, tog taxi hem, pröjsade tullen och la mig i fosterställning och glodde på tecknat resten av dagen...

Som plåster på såren så kom paketet dagen efter :woot: och without further ado - låt paketöppningen commence!

En låda som vilken annan
imZmrjd.jpg


Rosa popcorn och något vitt syns till :)
IyMLih9.jpg


En Cartier!
lulgvWN.jpg


En cool box som när man öppnade låset på framsidan så öppnade sig asken själv för att presentera innanmätet :)
OuD5607.jpg


Tank! vars viklås var ett helvete att få på rätt. Tog mig säkert 30 minuter :p
HPO4VwJ.jpg


Wristshot!
vvaVWfE.jpg


Blir ett najs komplement till Explorern! Tanken är en ganska rolig modell med lång historia som dateras till 1900-talets början :p tydligen så inspirerades designen och namnet av en sådanhär:
Renault_Panzerj%C3%A4ger.jpg
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Riktigt läcker, fler bilder! Kul att någon nu kan axla manteln efter Af Sjödals frånvaro som riktigt historieberättare..:)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Det där gjorde du bra! Skönt med lite omväxling bland det som öppnas. Det är ju Rolextungt här, och jag gör ju knappast saken bättre.

Men jag har allt spanat in en C jag också. Får se om jag törs kliva utanför min trygga Rolexbaserade komfortzon... :):banghead:

Grattis, förresten.

A
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Tackar för gratulationerna :) mer bilder lär dyka in framöver :p behöver dagsljus för att få något att fastna på bild
 
Topp