Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det är ju det knepiga. Ska man köra på GS så blir det till att flippa något motsvarande i samlingen. Övriga är något mer hanterbara i sammanhanget.MM300 eller Pelagos ifrån din lista, båda är grymma.
Seiko byggd som en pansarvagn/ubåt.
Länken är bättre på Pelagos.
GS i listan är 3-4ggr dyrare så den behöver inte nämnas, har du pengarna så är den i en helt annan liga![]()
Aha! Då är den till och med mindre (i mm räknat) än GS. Kul med springdrive också, men är det något särskilt vad gäller infästning av band? Tänkte på insex-bulten. Eller är det mest en designfråga? Fick titta på GS igår och det är helt grym precision i detaljerna. Det är i princip bara storleken och bärbarheten som är frågan. Hur känns den att ha på handleden under en dag? Är det en känsla av att klockan är ute och går med dig, eller tvärtom?
Haha... Den som hade de möjligheterna.Vilket lyxigt problem, grattisKör på GS nu, och ställ dig i kö (?) för Tudor BB 58. Kolla sen vilken som får mest handledstid och hitta till sist på en anledning till varför du inte ska sälja den andra?
![]()
![]()
Att säga att pengarna inte spelar roll är ju att ljuga så att pinoccio-näsan når över Atlanten. Men principen just nu är att göra mig av med en klocka som används för lite, och antingen landar man hyfsat break even eller så får man loss en slant. Oavsett så behöver jag nog göra mig av med den jag har. Är inte i akut behov av mellanskillnaden mellan den jag säljer och t.ex en Pelagos, men är däremot inte beredd att lägga lika mycket pengar som en Pelagos i mellanskilnad för att köpa något "uppåt" så att säga.La min röst på Pelagos, annars MM300. Antar att pengar någonstans spelar roll.
Ja den där är ju grym den med!
Tycker att den satt bra på dina armar, ser inget konstigt alls! Riktigt fet klocka!Fick testa GS’en med en klassisk skumgummibit bakom spännet. Den är riktigt maffig alltså! Minst sagt på gränsen, för att uttrycka det milt. Nu har ju ett monster till sportdykare ”tillåtelse” att vara större, men vad säger panelen? Kan man få ett ärligt utlåtande på om detta är skämskudde eller bärbart?
![]()
![]()
![]()
Klart bärbart tycker jag om än kanske inte till kostym. Tycker det viktigaste är att måttet mellan bandhornen understiger handledens bredd. Snyggt!Fick testa GS’en med en klassisk skumgummibit bakom spännet. Den är riktigt maffig alltså! Minst sagt på gränsen, för att uttrycka det milt. Nu har ju ett monster till sportdykare ”tillåtelse” att vara större, men vad säger panelen? Kan man få ett ärligt utlåtande på om detta är skämskudde eller bärbart?
![]()
![]()
![]()
Haha... nä kostymen får annat sällskap i såna fall.Klart bärbart tycker jag om än kanske inte till kostym. Tycker det viktigaste är att måttet mellan bandhornen understiger handledens bredd. Snyggt!
Fet i dubbel bemärkelse. Eller kanske alla bemärkelser haha. Den är verkligen massiv. Men väldigt läcker. Och den var lättare än jag trodde!Tycker att den satt bra på dina armar, ser inget konstigt alls! Riktigt fet klocka!
Rätt fin faktiskt. Men jag har nog ändå aldrig varit en Omega fanboy. Kan även tycka att PO är värd de extra 10’ om man sneglat på det alternativet.Nya SMP? prisvärd. Samma 8800-verk som PO 39,5 men 10K (drygt?) billigare. Omega har ju tagit fram gummi till den och det brukar ju alltid bli skitbra när dom gör det. Men jag har inte lyckats se den än, dyker väl upp om 3 mån i svenska butiker.
https://www.ablogtowatch.com/omega-seamaster-diver-300m-steel-watches-2018/2/
![]()
2 fabrikat jag faktiskt aldrig hört talas om! Kul! Tycker den svarta Pequignet längst till höger var fin!Finns bara ett rimligt alternativ; Pequignet Royale 300.
Man vill väl veta att klockan är ordentligt uppdragen innan man plumsar ner i Marianergraven? Viktigast är kanske ändå att slippa veta vilket datum det är.
![]()
Dock är den inte riktigt en riktig dykare p g a inte lysmassa på sekundvisaren. Det kanske kan ställa till det lite om man verkligen tänker dyka med den.
Datumlovers borde kanske spana in Armand Nicolets JS9. Den ser ju ut att vara riktigt snygg och tydlig:
![]()
De ser klart rekorderliga ut. Jag har bara sett den svarta och den orangea på riktigt har jag för mig. 3 dagars gångreserv (typ) och inhouseverk från Frankrikes (typ) enda tillverkare precis som på min icke-dykar-Pequignet tycker jag är trevliga plus.2 fabrikat jag faktiskt aldrig hört talas om! Kul! Tycker den svarta Pequignet längst till höger var fin!
Tycker den sitter som maffig dykare ska göraFick testa GS’en med en klassisk skumgummibit bakom spännet. Den är riktigt maffig alltså! Minst sagt på gränsen, för att uttrycka det milt. Nu har ju ett monster till sportdykare ”tillåtelse” att vara större, men vad säger panelen? Kan man få ett ärligt utlåtande på om detta är skämskudde eller bärbart?
![]()
![]()
![]()
Mycket bra tips. Pelagosen är oförstörbar! Byggd likt ett vildsvin, vacker som en 911.Blå Tudor Pelagos? Tycker att den är ruskigt fin. Blir toolig, men ändå men viss finess.