• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ännu en tråd om klockors storlek

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Lite reklam med lättklädda damer kanske kan påverka synen på klockors storlek? ;)
OBS. Skojar.
Absolut! Breitling har med sin reklam från 50-talet fått mig att sukta efter deras nya Avenger Hurricane på 50 mm :D

asset-version-c1fbd45168-a-model.png
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Det där är intressanta reflektioner. Det är mycket som spelar in. Inte bara handledsmått. Om jag jämför med min kompis @Babinus, som verkar ha gått in i en hundraårig törnrosasömn nu, så har jag faktiskt grövre handled än honom, men han är mycket bitigare än jag i övrigt. Han har muskulösa över och underarmar, men inte så grov handled. Så på en handledsnärbild skulle jag se ut att bära något stort bättre än han, men i helbild blir det tvärtom.

Fast nu ser jag att jag själv sticker från mitt eget topic. Jag inser att frågeställningen är hopplös, men blev förundrad när någon valde nåt märkligt framför en ärvd fin klocka pga storleken.
45 mm ser mindre förstor ut om man tar med mina underarmar.
image.jpeg


Jag har tyvärr ingen liknande bild med 32 mm men vist den är liten men inte "för" liten.
 
Att kompisen, eller rättare sagt bekantingen, jag talar om i startinlägget inte är intresserad av klockor på samma sätt som merparten i detta forum. Därför tänker han inte likadant som de flesta här och föredrar en modeklocka framför en, i hans ögon, gubbig Rolex, trots att han ärvt den. Han lär aldrig bli medlem här heller. Troligast inte iaf.

Sen talar jag om en annan kompis, som inte har ett dugg med detta att göra. @Babinus. Ett off topic-lappkast, men jag är bara så besviken på att inte längre få skälla ut hans dåliga smak offentligt längre. Därför försöker jag provocera tillbaka honom. Jag förstår att det blev lite rörigt.
 
Topp