• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ännu en vintageklocka inköpt! 2:a Birkan i samlingen

Stomatologen

Patek
2-Faktor
God afton!

För Er som missat den fina Birkatråden från igår så får ni gärna läsa den först.
Skrev igår att jag blev för ivrig när jag köpte min första mögelbirka. Detta resulterade tursamt i en andra Birka :D den som eriksson850 glömde att buda på :p

image.jpg


Känn ingen sort, den gick till en KS-broder :D
Någon millimeter annorlunda i dimension men med svart urtavla i ett mycket bättre skick än den första! De två tillsammans tickar väldigt högt och snyggt, går nästan inte att somna.

Kika efter en tråd imorgon, det kanske blir en tredje Birka.
Lev väl!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Detta är det bästa med att hänga här, man får upp ögonen för saker man inte själv har koll på. Grattis förresten.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Haha fan vad otippat att jag nämnde för dig att jag missade den auktionen i förrgår! :)
Den var riktigt trevlig, grattis!
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Haha fan vad otippat att jag nämnde för dig att jag missade den auktionen i förrgår! :)
Den var riktigt trevlig, grattis!
Visst var det :D Den var riktigt fin. har inget makroobjektiv men den tavlan är i ett bra skick och håller tiden :)
Detta är det bästa med att hänga här, man får upp ögonen för saker man inte själv har koll på. Grattis förresten.
Budade hem denna innan eriksson nämnde att han missat klockan :p Men det var ett kul sammanträffande!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Det känns helt OK faktiskt :) hör av dig om du funderar på att sälja...

Tänk på att inte putsa glaset med något polermedel, innan du vet vilket material glaset är tillverkat av. Är det tillverkat av cellulosa blir det bara grumligt om du putsar.
 

Onelund

Rolex
Det känns helt OK faktiskt :) hör av dig om du funderar på att sälja...

Tänk på att inte putsa glaset med något polermedel, innan du vet vilket material glaset är tillverkat av. Är det tillverkat av cellulosa blir det bara grumligt om du putsar.



Finns det något sett att kontrollera detta innan man börjar gnugga?

Ber om ursäkt ifall redan frågan är besvarad i annan tråd.


Riktigt schysst fynd Micce, hade gärna haft en vintage i detta formatet.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Finns det något sett att kontrollera detta innan man börjar gnugga?

Ber om ursäkt ifall redan frågan är besvarad i annan tråd.


Riktigt schysst fynd Micce, hade gärna haft en vintage i detta formatet.

Vet inte om det går att avgöra på något enkelt sätt. Om det luktar konstigt starkt när du öppnar klockan kan det vara det. Annars så känns det lite mjukare än vanligt glas och kan vara lite gulaktigt i tonen.

Det är iaf min erfarenhet...
 
Topp