• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ännu en x vs x tråd!

Rojalisten

Panerai
Ja hörni, senaste 8 månaderna har det rullat Tudor, Omega, Rolex och Breitling i sortimentet. Jag vill finns mig "the fucking watch" men verkar gå sådär... Med tight budget om 20 lökar, så innebär det också ett snävt sortiment. Det som rullar i huvudet just nu är

1. Gå tillbaka Tudor, då en bb (som alla andra) eller kanske en ranger?!

IMG_0054.JPG


2. Gå tillbaka till Breitling, gå full bananas och mygla sig upp från 38-44?!! (Vi talar colt här, eller Avenger gmt) Kanske testa en Quartz? :hilarious:
IMG_2497.JPG

3. Omega! (Ni ser återkommande trenden) seamaster, diver? 300?! Här har jag stannat lite, försökte intala mig i duschen imorse att länken faktiskt inte är skit ful.. samtidigt mkt klocka för pengarna?
IMG_2496.PNG

4. Typ något annat? Alltså vad som helst, krav på länk, men i övrigt vad som.
IMG_2498.JPG
 

Rojalisten

Panerai
Breitling är ju riktigt fränt! Någo erfarenhet från colt gentemot Avenger? Samt 41, 44mm?

Forfarande stämplat lås på Breitling, eller har de kommit ikapp?
 

Casual Bum

Panerai
2-Faktor
I det urvalet, lätt Bratten. Förövrigt är länken på Seamastern väldigt svår att gilla. Hade en tidigare storkund som hade en sån och det enda jag kunde se på våra möten var länken. Var tvungen att läsa protokollen efter mötena för att ha koll på vad jag hade lovat att göra.
 

Cliff

Panerai
2-Faktor
Känner med dig så dr Cliff ordinerar:

Alt 1, Breitling Emergency, den äldre i Titan. BOM! Den bästa, coolaste, tooligaste Brajja man ha. Undrar dock om @yonsson håller med....han borde dock göra det. ;)

Alt 2, Tudor North Flag, inhouse med datum och gångreservtid. ..ja du hör ju. Ja, den ska vara på länk.

Alt 3, Omega Seamaster som du tröttnar på och vi sitter i tråden igen om ett år.

Lycka till // le Cliff
 
Det är ju lite olika typer av klockor. Vill/behöver du ha GMT funktion eller kronograf? En dykare? Själv skulle jag ha valt Breitling i det här fallet.
 
Jag hade valt breitlingen över Omegan OM:

1. Breitlingen var en dykare
2. Inte var dyrare utan motivation.
3. Högglanspolerad Breitling är coolt tills du försiktigt placerar den på en sammetskudde och den ändå blir repig.
4. Casebacken är underlägsen Omegans, snygg caseback är ett krav.
5. Urverket i Omegan är lite roligare och kanske exaktare(jag hör mer goda historier om 2500s precision än Breitlings men ta det med en nypa salt)

Till breitlingens fördel lägger jag dess balla utseende, ovanlighet och den har dessutom en rätt slimmad profil.

Älskar min SMPc men även jag övervägde Breitlingen.
 
D

Deleted member 11690

Guest
Breitling avenger 2 gmt av dessa. Grym klocka och det roligaste alternativet av dessa! :) med det sagt, fina klockor allihopa och du blir nog nöjd vilken du än bestämmer dig för !
 

papabear

Panerai
2-Faktor
SMPc utan tvekan. Förvisso inte den mest spännande klockan som finns men det är en tidlös klassiker som fungerar till det mesta. BB är inte heller ett dåligt val men jag hade kört på Omegan!
 

Rearden

Cartier
Känner med dig så dr Cliff ordinerar:

Alt 1, Breitling Emergency, den äldre i Titan. BOM! Den bästa, coolaste, tooligaste Brajja man ha. Undrar dock om @yonsson håller med....han borde dock göra det. ;)

Alt 2, Tudor North Flag, inhouse med datum och gångreservtid. ..ja du hör ju. Ja, den ska vara på länk.

Alt 3, Omega Seamaster som du tröttnar på och vi sitter i tråden igen om ett år.

Lycka till // le Cliff
Emergency! Kom igen, lätt coolare än alla de du visade :D
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Colt har jag själv varit inne på några ggr, tycker fan den är cool, gärna med vit tavla.
Själv sitter jag på barnhandleder och hade behövt köra mindre versioner som jag inte sett irl och vet inte hur proportionerna är vs 41mm. Kör bratte säger jag!
 

Ronnie

Rolex
Hm. Du är alltså ute efter en klocka som har ett länkarmband.
Hmm...
Näe. Jag kan inte komma på någon såhär på rak arm.
 
Topp