• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ännu ett oplanerat klockköp.

Rber

Audemars
2-Faktor
Klämde på en PloProf för första gången någonsin i onsdags. Fy fan vad fet! Såg annonsen på Helson-dykaren kvällen innan och knep den direkt efter att ha klämt på Ploppen.

ru3unysy.jpg


Okej det är ingen Omega och kommer aldrig kunna ersätta den heller. Men identisk storlek och grym kvalité för 1/10 av priset duger för mig just nu. Vit/vit är perfekt för att slippa undan den värsta känslan av ripoff.

Herrejösses-lume som jag är värdelös på att fånga på bild. Här i ett upplyst rum efter lite laddning.
ana7u4ap.jpg

Bezeln som är i safir lyser riktigt skarpt.

NU får det räcka med klockor för i år. Eller så får jag väl börja sälja mot min vilja.
Trevlig helg!
 

Ricrob

Patek
Rber skrev:
ru3unysy.jpg

Vit/vit är perfekt för att slippa undan den värsta känslan av ripoff.

Hur menade du nu..? :lol:


Skämt åsido, din är ju en rip på vintage 600 med tanke på kronskydd och boettform, så visst klarar du dig undan, åtminstone hos de invigda. Helson är strået vassare är Ocean7, även om det inte är Omega! ;) Grattis Rber och nu sticker jag ut hakan och gissar på att Bratten, Helson m.fl. snart ryker för en Omega Plopp!
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    82 KB · Visningar: 617

Rber

Audemars
2-Faktor
Ricrob skrev:
Rber skrev:
ru3unysy.jpg

Vit/vit är perfekt för att slippa undan den värsta känslan av ripoff.

Hur menade du nu..? :lol:


Skämt åsido, din är ju en rip på vintage 600 med tanke på kronskydd och boettform, så visst klarar du dig undan, åtminstone hos de invigda. Helson är strået vassare är Ocean7, även om det inte är Omega! ;) Grattis Rber och nu sticker jag ut hakan och gissar på att Bratten, Helson m.fl. snart ryker för en Omega Plopp!
Fan det där visar hur dåligt påläst jag är. Skämmes! Har totalt missat den i vitt.
Jag är dålig på att sälja och samlar gärna på mig ohanterliga mängder. Inte minst så är Bratten min för evigt i min värld. ;-) Vi får väl se......
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ärligt pojkar.. Det är bara den vackra kvinnan på Erikssons Ur i Sumpan som kan bära en vit plopp med värdighet.. :D
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
RicVin skrev:
Ärligt pojkar.. Det är bara den vackra kvinnan på Erikssons Ur i Sumpan som kan bära en vit plopp med värdighet.. :D

Richard, syna mina ord.. Challenge accepted! Ge mig tills mitten av sommaren 2013....... Jag sneglade precis på combon VIT-PLOPROF-ORANGE-GUMMI (???? :D) kommer bli en riktig bubblare...

För att hålla mig till ämnet, cool klocka du har köpt dig, grattis :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visst kan man bära det. Jag skrev ju "med värdighet" :cool: Men jag ser verkligen fram emot den kombon!!
 

Rber

Audemars
2-Faktor
TomasBc skrev:
RicVin skrev:
Ärligt pojkar.. Det är bara den vackra kvinnan på Erikssons Ur i Sumpan som kan bära en vit plopp med värdighet.. :D

Richard, syna mina ord.. Challenge accepted! Ge mig tills mitten av sommaren 2013....... Jag sneglade precis på combon VIT-PLOPROF-ORANGE-GUMMI (???? :D) kommer bli en riktig bubblare...

För att hålla mig till ämnet, cool klocka du har köpt dig, grattis :)

Ric du har uppenbarligen inte upplevt mina fagra handleder. Vi snackar 165mm värdighet.

Tomas, såg samma combo framför mig också. Slå till med en plopp och visa upp hur det ska se ut på riktigt!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Den är riktigt tuff den där, hjälpte Peter fota den och sitter väldigt bra på handleden + mycket klocka för pengarna. Jag hade nog slagit till om knappen varit orange som på riktiga och inte röd vilket störde mig mycket (orka inte färga om den...)

Och ja, lumet var galet coolt :cool:
Grattis, fin klocka :)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
RicVin skrev:
Ärligt pojkar.. Det är bara den vackra kvinnan på Erikssons Ur i Sumpan som kan bära en vit plopp med värdighet.. :D

Du har inte träffat mig på sommaren eller? Brunbränd, lite mer blond och fager som få :mrgreen: . Köp en till mig så ska jag bära den hela året :p

Tycker den vita är fin även fast den "vanliga" är snäppet vassare...
 
Topp