• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen....eller,kanske?

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Jag har inget svar på just frågorna kring betalning men var själv nära på att slå till på en fin klocka hos PlusWatch Italy för ett tag sen i desperation då jakten på min graal inte gick bra i Sverige. Jag kontaktade dem genom "Contact seller"/ställ en fråga-funktionen på Chrono24.

Jag skickade 7-8 mail till PlusWatch med enkla frågor som länk, länkbitar, frågor om cert osv. Jag fick så torra automatiserade svar såsom "Sir the watch is good condition. I offer you watch for ***Eur" osv. Detta fast jag flera gånger skickade mail tillbaka och ställde om frågorna så att de verkligen förstod.
Jag backade helt enkelt ur pga att de inte kan ta sig tid att hitta någon polare som faktiskt kan lite engelska som kan formulera ordentliga svar.

Jag tvekar inte på att de levererar bra grejer - de har gott om referenser - men jag tycker att det är jäkligt B när en stor Chrono24-handlare inte bryr sig mindre än att köra copy-pastesvar med en engelska som t om en svensk 10-åring skulle skratta åt.

Vet inte vad detta tillförde tråden, men ville bara inflika..
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har inget svar på just frågorna kring betalning men var själv nära på att slå till på en fin klocka hos PlusWatch Italy för ett tag sen i desperation då jakten på min graal inte gick bra i Sverige. Jag kontaktade dem genom "Contact seller"/ställ en fråga-funktionen på Chrono24.

Jag skickade 7-8 mail till PlusWatch med enkla frågor som länk, länkbitar, frågor om cert osv. Jag fick så torra automatiserade svar såsom "Sir the watch is good condition. I offer you watch for ***Eur" osv. Detta fast jag flera gånger skickade mail tillbaka och ställde om frågorna så att de verkligen förstod.
Jag backade helt enkelt ur pga att de inte kan ta sig tid att hitta någon polare som faktiskt kan lite engelska som kan formulera ordentliga svar.

Jag tvekar inte på att de levererar bra grejer - de har gott om referenser - men jag tycker att det är jäkligt B när en stor Chrono24-handlare inte bryr sig mindre än att köra copy-pastesvar med en engelska som t om en svensk 10-åring skulle skratta åt.

Vet inte vad detta tillförde tråden, men ville bara inflika..
Har du haft kontakt med japanska handlare någon gång?
Svaren är ungefär:
Sorry English not so good (Google english). Watch is condition A. Most important is that we are friends. Thank you.
- Det är ju dock det som gör det lite extra mysigt. Man vet liksom aldrig vad man får tillslut. :D
 

mackanjo

Breitling
Hoppar in i tråden då jag tycker man ska primera och lyfta fram bra säljare! Tog beslutet att äntligen köpa hem en Omega triple day date. Myntet föll på Plus Watch. Tilläggas bör att jag inte hade läst några recensioner innan om dom utan gick enbart på Chrono24as trusted seller samt att de hade över 300 lyckade trusted checkouts. Några minuter efter jag tryckt och begärt en offert svarade han via mail och har sedan dess svarat på alla mina frågor jag hade om klockan. (Kan hålla med föregående talare om att mailen kanske inte håller högsta kvalitet i engelska men vafan, de är ingen språkkurs jag köper ;)) Betalade via Chrono 24as tjänst trusted checkout och gjorde en banköverföring till deras konto i torsdags. På fredagen hade de fått pengarna och informerat säljaren om att betalningen var genomförd. På LÖRDAGEN mailade han mig och informerade att han skickar klockan direkt på måndag morgon. Mycket riktigt fick jag ett mail av DHL i morse om att klockan var på väg och att den kommer på tisdag (imorgon) redan.

Jag jobbar borta och kan inte hämta ut min klocka förrns på torsdag men jag skulle bli mycket förvånad om han inte levererar bra, med tanke på era erfarenheter och det goda bemötande han har haft mot mig.

Kan en så länge starkt rekommendera Plus Watch. Återkommer på torsdag med bild och resultat!
 

Pälle

Cartier
Pledge Member
Ursäkta att jag ställer en fråga på ett gammalt svar men jag har tittat lite på klockor som plus watch säljer..
med banköverföring menas inte trusted checkout? du gjorde en betalning direkt till företaget?
Det gjorde jag också när jag köpte klocka från dom, en vanlig banköverföring sen tog det en vecka så va klockan hemma sen :)
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Handlat av dom också. Det krävs ett antal mail för att få svar på de frågor som man är intresserad av. Men snabb leverans och inga problem med leveransen. Kollade även upp och jagade rätt på bra priser på tillbehör till klockan så jag är nöjd. Antar att svaren beror på att de har sjukt många klockor i "lager" på c24 och därmed får lika många kontaktförfrågningar. De ligger högt ibland prismässigt på vissa modeller om man jämför med andra c24 handlare. Men så fort man faktiskt börjar maila runt till de som ligger billigare så får man ofta svar "not in stock, two weeks to deliver, price higher now, sorry."
 

Lillyalla

Breitling
...Fick hem en underbart vacker Omega coaxial GMT från denna säljare. Perfekt kontakt, tvekade aldrig att betala och sändingen kom via DHL i kartong med samma pappersremsor som packmaterial som jag sett att andra fått levererat i. Kommer nog göra fler affärer innan klockfebern går över för denna gång....
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Efter goda omdömen här och på andra forum bestämde jag mig för att köpa en Breitling soh 46 ny av plus watch - luxury trading via chrono24.

Jag använde trusted checkout och försäkringar. Ändå cirka 5000(!) billigare än den som låg lägst i pris enligt prisjakt i Sverige.

Jag tackade ja till plus watch offert på måndagen, betalade på tisdagen och klockan kom på fredagen till mig samma vecka.

Allt var med. Klocka, Box, elektroniskt certifikat. Jag åkte till en känd urmakare och han såg inga konstigheter.

Så min upplevelse är väldigt positiv. Jag kan inte lova att plus watch alltid levererar men de gjorde verkligen så i mitt fall! Väldigt positivt överraskad.
Vad gör att du är positivt överraskad? Det är väl så det borde gå?
 

widde_f

Breitling
Nån ide att pruta på priset eller är det bara att köpa det låga priset rakt av? Kikar på en Colt som ligger runt 20'.
 
Topp