• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen en Paketöppning! Först vill jag ta av hatten...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
för företaget uhrenexpress-de i Tyskland. Beställde denna winder i tisdags och idag vid 15:00 tiden så ringde det på dörren. Det kan man kalla service och snabb leverans.

Watch windern är en Rothenschild, kvalitén känns OK, bra att det är 6x1 för klockorna. Får känslan att det skulle vara bättre än om det vore för 2x3 . Det känns att man får det man betalar för (3200kr inkl frakt ), ingen toppkvalité typ Orbita, men inte heller att det känns billigt. Det som känns billigast på denna Winder är glaset, då det är i plexiglas, den går tyst just nu iaf så det skulle jag säga är topp.

Hade väl varit roligt om inställningen hade varit som på den för 4 klockor, då den har LCD-display.

http://www.prinzeps.de/Uhrenbeweger/für-mind-3-Uhren/Uhrenbeweger-Rothenschild-für-4-Uhren-RS-324-4-E::11204.html?XTCsid=t29608291hv75ps9cgvmnc50d2

En snabb poäng bedömning skulle bli.

Finish 9,5p
Kvalité 9p
Ljud 10p
Leverans 11p
Pris 7p

Och så kommer det bilder också.




Haha...kunde inte ha uttryckt mig bättre själv, du har helt klart slagit huvudet på spiken när det kommer till vår kära Fredagstråd @laketwig ! Man ligger, sitter eller står och uppdaterar diskussion som en jävla MANIAC tills tråden har startat! Har tappat räkningen hur många gånger kollegan undrat vad FAN jag håller på med 😆


Önskar aLLa KLOCKSNACKARE en mycket trevlig Fredag och en jätteskön helg!!!




IMG_6642.jpeg
IMG_6639.jpeg
IMG_6640.jpeg
 
Senast ändrad:

M021

Rolex
2-Faktor
för företaget uhrenexpress-de i Tyskland. Beställde denna winder i tisdags och idag vid 15:00 tiden så ringde det på dörren. Det kan man kalla service och snabb leverans.

Watch windern är en Rothenschild, kvalitén känns OK, bra att det är 6x1 för klockorna. Får känslan att det skulle vara bättre än om det vore för 2x3 . Det känns att man får det man betalar för (3200kr inkl frakt ), ingen toppkvalité typ Orbita, men inte heller att det känns billigt. Det som känns billigast på denna Winder är glaset, då det är i plexiglas, den går tyst just nu iaf så det skulle jag säga är topp.

Hade väl varit roligt om inställningen hade varit som på den för 4 klockor, då den har LCD-display.

http://www.prinzeps.de/Uhrenbeweger/für-mind-3-Uhren/Uhrenbeweger-Rothenschild-für-4-Uhren-RS-324-4-E::11204.html?XTCsid=t29608291hv75ps9cgvmnc50d2

En snabb poäng bedömning skulle bli.

Finish 9,5p
Kvalité 9p
Ljud 10p
Leverans 11p
Pris 7p

Och så kommer det bilder också.











jag ser VIK, är det västerås vi pratar om ;)?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Fan va synd, windern jag köpte är slut hos uhrenexpress.de. Så det fick bli en Watch Winder från uhrenbeweger på Tyska ebay istället. Kommer att passa bra den också då jag håller på att utöka samlingen med en Klocka kommande vecka förhoppningsvis. Första gången jag handlar från Chrono24, så jag hoppas att man inte blir blåst.

 
Topp