KMS
Rolex

Det var längesen jag hade någon ny salt dinka att skriva om i vintage!
Tycker det är lite lustigt hur man går fram å tillbaks och uppåner.
När jag köpte en Omega AT (gamla modellen) för ett år sen kände jag att nu är det dags att minska ner antalet klockor. AT:n fick all handledstid helt enkelt så det kändes onödigt med skramliga vintageklockor vilket medförde att Silverwaves, supercompressor, Squales fick ryka en efter en. Till slut var jag nere på en klocka, OWG style. Dock var OWG livet inget för mig och en Tudorsub stod för dörren. Jakten var ändå relativt lång, velandet var stort och snålheten bedrog visdomen. En 79090 köptes hem från Italien och det var då vintagekarriären fick sig en rejäl törn... Fake länk
bakstycke märkt 76100 medan boetten var märkt 79090.
Detta kan iofs vart koscher för detta har inträffats på flertalet gamla 79090, men det kändes ändå inte riktigt rätt. Den nyservade klockan tappade lite väl mycket (60 sek på 24h) och kärleken uteblev fullständigt. Klockan skickades tillbaka, UPS försökte först dela ut den i fel stad... När den väl kom fram till säljaren så skulle han precis på väg på semester så han kunde inte betala tillbaka förrän efter semestern... Oklart hur lång semestern var, för jag har inte hört av honom än (6 månader sen). Som tur var fick jag tillbaka pengarna via Paypal. Men detta gjorde ändå att man tappade sugen på svajjiga italienare och "dyrvintage".
Istället köptesen Longines kronograf med vintagevibbar och dubbel tjugo premiumtavlan.
Så helt plötsligt satt jag med noll vintage, en Omega AT och en flonkans ny Longines krono. Beaterbegäret stillades med en SEIKO monsterdykare. Dags att sitta still i båten och sakta men säkert började hela vintageinspirationen sippra iväg. Nydinkor 3-0 Vintage. Mina keepers var inhandlade, perfekt blandning mellan svart&vitt sport&krono å en cool beater till avancerad grillrättstillagning.
För typ 2 månader sen inser jag att förfallet är fullständigt. Dags att göra slag i saken. Dags att börja tampas med svajjiga italienare igen. Började leta efter MM Squales, hittar 2 stycken och börjar således deala på googletranslate italiano, Kommer till avslut och skriver Yes I take it!
Sen dess radiotystnad...
Hoppar därefter över Squale spåret, sen känns det dessutom ytterst tveksamt hur MM-använda, MM Squales egentligen är (men det är en helt annan historia). Issued är väl väldigt omtvistat.
Istället budade jag på 3 st 300T Doxa subs i varsin kulör men snålheten bedrog så jag var tvåa på bollen på samtliga. Den svarta sharkhuntern ångrar jag mest att jag fegade ur. Men live and let live helt enkelt.
Siktet ställdes om till en DJ, vilket är lite lättare att hitta.
En läckert grå 4siffrig stålis köptes, från säkra Visby.
Sen av en händelse scannas Tratten av å denna dyker upp.

Halvbra bild o dessutom kryddat med ytterst lite information. Säljaren visste nog inte riktigt att Jacques Cousteau brukade simma omkring med dessa på armen, men tog sig ändå tid att svara på lite frågor och var jag inte nöjd så var det bara att skicka tillbaka.
Man kan väl säga att jag är nöjd, Riktigt bra skick på tavla och boett, Doxamärkt krona osv.
Hade tänkt att krydda med lite Doxa info men det fanns ju redan här: https://klocksnack.se/threads/doxa-1200t-professional-och-dess-historia.43416/
Ställningen just nu Nydinkor 2-2 Vintage. Men känns som AT kan ryka för nåt gammalt... Så överlag känns det som jag är på Vintagesidan återigen.
Senast ändrad: