• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen här

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Efter en hel del diskussioner med Fedex som lastat på, lastat av och sen lastat på min klocka igen på budbilarna med några dagars försening som följd är den här. Lätt som en fjäder, men otroligt vad bra den sitter på armen. Jag förstår alla dem som berömmer Rolex gamla armband - ja, de känns billiga men de funkar helt enkelt bara. Några små dings men inget major. Återstår att fundera kring service igen men just nu är jag mest glad.

Hoppas att bilden kommer med.
 

Bilagor

  • IMG_0217.JPG
    IMG_0217.JPG
    269.6 KB · Visningar: 551

Pleximannen

Cartier
Stort grattis! Ser riktigt fin ut. Gissar att den är runt 10 år gammal så det kanske är dags för en service om det inte redan har gjorts. Men hoppa över polering - den är fin som den är. Repor och dings hör till.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Grym! Gratulerar!

Kul också att få se vad man bör göra vid en eventuell "missed approach" på Arlanda. :D
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Rock_N_Ron skrev:
F-n, man kanske skulle ge upp sökandet efter en Sub & gå för en gammal GMT istället. Det är f-n snygga! :cool:
Grattis!

Jag tänker samma sak som du... med skillnaden att jag inte söker efter en Rolle aktivt. Däremot börjar det kännas mer och mer troligt att jag nån dag kommer att äga en. Trodde jag inte för ett halvår sen :roll:

Hoppsan, det blev lite OT. Grattis igen till en grym klocka.
 

Airbus

Rolex
Friends Of KS
Stort tack för alla kommentarer!

Glädjen var kort tyvärr - nu på Rob E för en komplett service. "gick ok" tyckte de men troligen aldrig servad och därför hög tid nu... Lika bra att få det avklarat. Otroligt bra service - kaffe medan jag väntade och löfte om att urmakaren skulle jobba över för att hinna få den klar den till dess att jag börjar ett utbildningsblock snart.

Nya favoriter helt klart.
 
Topp