• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ÄNTLIGEN HUBLOT

Hej!
Som ni ser har jag harhaft en lååång pause, utan någon klocka!
men nu! äntligen har jag lagt handpenningen på en BigBang keramik/stål 44mm

Men bandet som sitter på är tyvärr inte min stil, det är helt slätt, vet någon vart jag köper ett original (det med knotter på)
mvh T
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
image.jpg
 
Yes, sitter ju ett original på, men detta är helt slätt. vill ha det som det är knotter på :)

Tror jag testade den där hos LW i början av veckan, det bandet som sitter på är helt klart inte kul, det är deras gamla släta och du gör helt rätt som byter ut det, antingen mot det du vill ha som är däckmönstrat, finns även ett nytt med tunna ränder som ser typ slätt ut som också är riktigt riktigt schysst...hade ett sådant på min gamla CF...

6899667D-ADE8-41CF-A543-1BDE57DD77C2_zpspkfp6tiy.jpg


0EC752A7-823E-40F7-B189-D984837D71A2_zpsduyavkfp.jpg
 
Tror jag testade den där hos LW i början av veckan, det bandet som sitter på är helt klart inte kul, det är deras gamla släta och du gör helt rätt som byter ut det, antingen mot det du vill ha som är däckmönstrat, finns även ett nytt med tunna ränder som ser typ slätt ut som också är riktigt riktigt schysst...hade ett sådant på min gamla CF...

6899667D-ADE8-41CF-A543-1BDE57DD77C2_zpspkfp6tiy.jpg


0EC752A7-823E-40F7-B189-D984837D71A2_zpsduyavkfp.jpg
jasså? Var den fin? :D fåg hem den nästa vecka:)
Ja, jag funderar på vilket jag ska ta de som du postade var riktigt shysst, hoppas de inte är allt för dyrt. Nu när man köpt klockan är inte kapitalet på top längre haha ;)
 
Måste skriva av mig lite haha

Nu vet jag inte om jag är väldigt otålig eller lättirriterad?
jag la handpenningen på klockan i torsdags, när jag ringde och skulle betala allt på fredagen så säger killen i telefånen att de tyvärr har blivit ett fel, Det är en 07:a ist för en 09:a. men de kompenserar vi med att dra av en lax.
Inte hela världen. men ändå. Sen ringde jag och kolla om hela betalningen kommit in, det hade den (nu var klockan strax efter 13 typ) då han säger till mig att han skickar den det första han gör på måndag morgon, så jag skulle ha den idag. När jag ringer idag så sa han att han missuppfattade allt och trode jag skulle komma och hämta den, och ursäktade sig, han sa då att han skickar den med en gång. (då var klockan 11) sen ringde jag vid 2 då sa han att han höll på med beställningen av transport nu, och att jag skulle få en bekräftelse via mail. Har fortfarande inte fått någon!! och inte nog med det när vi la på sa han fel namn till mig haha
Hoppas verkligen den kommer imorgon, annars vet jag faktiskt inte om jag har någon lust att behålla klockan. (måste dock säga att de har varit väldigt trevliga) SÅ skönt att få spy lite galla hahah
 

par

Patek
2-Faktor
Måste skriva av mig lite haha

Nu vet jag inte om jag är väldigt otålig eller lättirriterad?
jag la handpenningen på klockan i torsdags, när jag ringde och skulle betala allt på fredagen så säger killen i telefånen att de tyvärr har blivit ett fel, Det är en 07:a ist för en 09:a. men de kompenserar vi med att dra av en lax.
Inte hela världen. men ändå. Sen ringde jag och kolla om hela betalningen kommit in, det hade den (nu var klockan strax efter 13 typ) då han säger till mig att han skickar den det första han gör på måndag morgon, så jag skulle ha den idag. När jag ringer idag så sa han att han missuppfattade allt och trode jag skulle komma och hämta den, och ursäktade sig, han sa då att han skickar den med en gång. (då var klockan 11) sen ringde jag vid 2 då sa han att han höll på med beställningen av transport nu, och att jag skulle få en bekräftelse via mail. Har fortfarande inte fått någon!! och inte nog med det när vi la på sa han fel namn till mig haha
Hoppas verkligen den kommer imorgon, annars vet jag faktiskt inte om jag har någon lust att behålla klockan. (måste dock säga att de har varit väldigt trevliga) SÅ skönt att få spy lite galla hahah
Ärligt talat, vilken jäva pajas
 
Hubot är ju inte ett solidt varumärke, jag fattar inte denna hype....
Hype och hype vet jag inte. bara det att jag har sparat väldigt länge och väntat i flera år för detta tillfälle. det är ganska mycket pengar jag ger företaget. då förväntar jag mig att det sköts proffsigt. MEN vi skall inte måla fan på väggen, den kan komma idag :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Är en två år äldre Hublot bara värd 1000:- mindre? Är den nyservad?

Grattis till köpet! :)
 
Hoppas klockan kommer, tycker att kompensationen på 1lax för att klockan är 2år äldre än dom först sagt är i snålaste laget helt klart...

Skulle nog Försök att få något mer, men det är säkert svårt nu i efterhand men men....
 
Är en två år äldre Hublot bara värd 1000:- mindre? Är den nyservad?

Grattis till köpet! :)
Nej det är också en sak jag reagerade på. den är servad 12, han sa exat såhär. "-den är servad 12, så den har många år kvar."
Kollade senare upp och riktlinjerna jag hittade var att service bör göras efter vart 5e år? då det känns ju inte riktgt som en aning de heller,?
 
Hoppas klockan kommer, tycker att kompensationen på 1lax för att klockan är 2år äldre än dom först sagt är i snålaste laget helt klart...

Skulle nog Försök att få något mer, men det är säkert svårt nu i efterhand men men....
ja, jag kanske var lite för naiv när jag accepterade det. vi får helt enkelt hoppas, annars borde jag kunna dra tillbaka köpet, med full betalning tillbaka?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Nej det är också en sak jag reagerade på. den är servad 12, han sa exat såhär. "-den är servad 12, så den har många år kvar."
Kollade senare upp och riktlinjerna jag hittade var att service bör göras efter vart 5e år? då det känns ju inte riktgt som en aning de heller,?
Två år är ju inte jättemånga år. Tyvärr är det ju så att klockor behöver service. Många struntar i riktlinjerna och andra följer dom väldigt noga.
 
Topp