• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

ÄNTLIGEN HUBLOT

Betalde 74 för klockan, så mig fråga är har jag gjort en okej affär? :)

Detta är ju frågan man ska ställa INNAN man köper klockan :rolleyes: tror inte det är en jättebra affär om jag ska vara ärlig men inte helt åt skogen heller....

Hubbarna finns ju från typ 65k men då är det inte med den keramiska ringen osv, hittade den här för typ 74 oprutad hos Chrono.dk

http://chrono.dk/produkter/ure/hublot/hublot-big-bang-stal-keramik-ref-301-sb-131
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Detta är ju frågan man ska ställa INNAN man köper klockan :rolleyes: tror inte det är en jättebra affär om jag ska vara ärlig men inte helt åt skogen heller....

Hubbarna finns ju från typ 65k men då är det inte med den keramiska ringen osv, hittade den här för typ 74 oprutad hos Chrono.dk

http://chrono.dk/produkter/ure/hublot/hublot-big-bang-stal-keramik-ref-301-sb-131

Grejen med frågan "Har jag gjort en bra affär" är ju att den bygger på att man ska sälja klockan. Och Hubbar är ju bekräftat relativt svårsålda på KS. Så omformulerar man frågan till "Kommer jag att kunna sälja den på KS och få tillbaka pengarna?" så är ju svaret med största sannolikhet "nej".

Men om frågan är: "Hade jag, relativt tryggt och enkelt, kunnat få tag på samma klocka till ett bättre pris?" så är väl svaret snarare "troligtvis, men inte säkert".

Och om frågan är: "Hade jag kunnat gitta den billigare om jag hade varit beredd att vänta och leta, och ta en viss risk med säljare/transport?" så är kanske svaret "definitivt"?

Typ?
 
Tack så mycket för svaren :)

Jag skall ringa dem nu när dom öppnar och fråga vad som händer. Känner mig rätt tjatig dock. Men de e klart, de kanske är befogat :)
 
Topp