• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen nitad

cjperry

Audemars
2-Faktor
Jag har varit på jakt efter en nitad oysterlänk(7205) till min ref 1500 under en längre tid men min kunskap inom just länkar är väldigt låg så har jag valt att avvakta. Eftersom det finns så pass många fake-länkar där ute, och framförallt rolex, så är det svårt när man helst vill att allt ska vara autentiskt.

Efter mycket läsning i diverse böcker, på nätet och analysering av bilder så bestämde jag mig för att jag hade hittat en autentisk länk till ett bra pris. En 7205 med 57 ändlänkar från 1969 i bra skick.

Länken kom på posten idag och efter att ha undersökt den lite närmre så kan jag konstatera att ändlänkarna med största sannolikhet inte är äkta. Stämplingen är större och otydligare än vad som brukar ses på ändlänkar.
Bortsett från ändlänkarna så verkar resten av länken och spännet vara autentiskt.

Om någon har lite mer kunskap så dela gärna med er.

7205.jpg


7205_1.jpg


7205_2.jpg


7205_3.jpg


7205_4.jpg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Snyggt! Nitad länk är riktigt nice till vintage Rolex/Tudor. Är väldigt sugen på att skaffa en till min 1016 och flingan, men har inte ens orkat tänka tanken på att sätta mig in i ändlänks-reffar och Hecho-en-Mexico-stämplar, än mindre att lägga motsvarande en schysst vintage Seiko på att få en klocklänk med små, små nitar längs sidan... Finns det möjligen en snabb-guide på Forumet?
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Älskar nitad länk! Har span på en 19mm som jag tänkte lägga beslag på inför framtiden, vad fick du lägga för din?
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Är så sugen att skaffa en nitad 7206 (80) till gammelsuben! Priserna är ju skrämmande, å precis som du säger cjperry så vågar man inte skaffa någon när kunskapen lämnar en del att önska.

Grattis till din nit!
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Är så sugen att skaffa en nitad 7206 (80) till gammelsuben! Priserna är ju skrämmande, å precis som du säger cjperry så vågar man inte skaffa någon när kunskapen lämnar en del att önska.

Grattis till din nit!
Tackar! Ja och det är nästan så att inte ens kunskap kan hjälpa en när det gäller länkar. Det är en galen och dyr djungel.
 
Topp