• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen! Paketöppning Omega Globemaster

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Så fick man då det efterlängtade samtalet. Globemastern har äntligen kommit. Jag beställde klockan den 23 mars 2015 (direkt efter lanseringen på Basel) alltså nästan exakt 11 månader sedan. Det har varit många turer kring leverans datum, sommaren, hösten, julen, januari men så till slut kom den nu då.
Under denna väntan har det varit mycket vånda o lite ångest. Va fan har jag gått o beställt en osedd Omega. Är jag knäpp eller? Fler klockor än jag kan räkna har under denna väntan passerat. Nästan sjukligt flippande ett tag. I december hade jag nästan börjat tröttna på att vänta, fundera på att skita i klockan. Men alla bilder jag sett o videos visade att detta var nog ändå värt att vänta på. Den såg ju så grym ut på bild. På en resa till Wein i mitten av december knallade jag in hos en av Omegas egna butiker. De hade Globemastern hemma (endast Omegas egna butiker fick den först). Jag testade den o den var så bra som jag hade hoppats på. Messade Daniel på @ROB-1832 o frågade om de inte kunde få hem den snart. Tyvärr inte, vi får vänta var svaret. Men det var ändå bra att jag fick testa den. Det gjorde att jag nu kände mig 100% över att jag gjort rätt som beställt den osedd.

Lite fakta: Omega Globemaster (tillhör Constellaition serien)
39 mm, blå pie pan tavla. (skiftar väldigt bra från klarblå till nästan svart)
Stål boett och länk. Bezeln gjord i tungsten (förmodligen okrossbar)
Verket är Omegas nya Master Coaxial 8900 (Metas certifikat, tydligen super nördiga tester som tros sätta ny standard i branschen.)
Gångreserv 60 timmar
Går bada med. 100m
Stålvarianten finns även med vit tavla. I övrigt finns varianter i Guld, Platina, Guld/Stål
Länk samt läder finns till alla varianter förutom Guld där endast läder finns

Jag har även köpt till ett blått läder men det har ej ännu kommit...tror det kommer bli riktgt bra till denna. Blir mer dressad o kommer vara väldigt läcker till tex en blå kostym.

Dagen började 06.30 med snabbtåg till Stockholm (SJ höll tiden). 116613 är 2 dagar gammal så det blev en ok vecka detta...
IMG_7375.JPG

Bilder...massa Bilder
IMG_7401.JPG
IMG_7384.JPG
IMG_7387.JPG
IMG_7395.JPG
IMG_7397.JPG
IMG_7399.JPG
IMG_7400.JPG
IMG_7402.JPG
IMG_7404.JPG


De nya certifikaten. Lite ballt är att man kan logga in med Metas certet o kollas exakt hur testernas genomfördes samt vilka resultat min klocka fick.


Stort tack till Daniel @ROB-1832 för som alltid suverän service. :):omega:
 
Senast ändrad:
Topp