• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Äntligen! Rolex Submariner bok..

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Ber om ursäkt för att jag startar en helt ny tråd om detta men jag gör't ändå, för idag kom min nya bok om Submarinern hem!

Den innehåller allt man någonsin kan behöva veta om alla olika varianter; vilka länkar de ska ha, urtavlor osv... Nu ska jag läsa på! [emoji1]

Boken är köpt av familjen Mondani som gör klockböcker i Italien. Mycket god service och väldigt trevliga, fick den för 110€ - egentligen vill de ha 360€! Då ingår ett medlemskort som ger mig rabatt på klockaffärer runt om i världen!

Några risiga bilder...

ImageUploadedByTapatalk1418402869.275263.jpg


Tjock och fin, ca 250 sidor av Schweizisk perfektion.

ImageUploadedByTapatalk1418403071.429241.jpg


Avslutar med en smickrande bild på (vad jag tror är) Mr Bonds mage, med mitt "Club Card"!

ImageUploadedByTapatalk1418403207.928312.jpg


Om ni har några frågor eller om ni önskar fler bilder är det bara att fråga.[emoji4]
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Den innehåller allt man någonsin kan behöva veta om alla olika varianter; vilka länkar de ska ha, urtavlor osv... Nu ska jag läsa på! [emoji1]

Boken är köpt av familjen Mondani som gör klockböcker i Italien. Mycket god service och väldigt trevliga, fick den för 110€ - egentligen vill de ha 360€! Då ingår ett medlemskort som ger mig rabatt på klockaffärer runt om i världen!

110€ är ett kap! Den nya upplagan är den bästa på Submariner-området. Men att den skulle innehålla allt man behöver veta är nog att ta i - 20-30 % kanske :)
 

paradis

Audemars
Har tittat genom deras blåa Mondani,Submariner som kostar runt 4-5000 ock tycker den går lätt att jämföra med ,100 Superlative Rolex watches, som är mycket billigare.:)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Galet bra pris, hur gick det till? (jag tillhör dom som betalat "ordinarie" pris)

Helt sjuk bok, en bibel för nördar av nördar. Love it!

Det är så att jag har en klocksida på instagram, där jag inte helt oväntat lägger upp klockbilder hehe, och på något sätt hittade Mondani mitt konto. Det var så jag upptäckte deras böcker. Efter ett tag efterfrågade de några av mina bilder att ha i en av deras kommande böcker, så jag mailade några bilder till dem, och förhoppningsvis kommer dem med! Skulle tro att jag fick såpass bra pris för att de var tacksamma för bilderna. :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Den sista bilden skickade jag inte till dem, men den togs i sommar under ett dyk på Borneo. Tyvärr dåligt kvalité på den.

Tyvärr verkar de också använda enklare bilder utan några speciella motiv, så det är kanske inte jättestor chans att de använder bilderna.

ImageUploadedByTapatalk1418413448.738144.jpg


ImageUploadedByTapatalk1418413478.319868.jpg


ImageUploadedByTapatalk1418413488.991655.jpg


ImageUploadedByTapatalk1418413504.752082.jpg


ImageUploadedByTapatalk1418413542.585103.jpg
 

Obeedoobe

Friends of KS
En goe bok! Har en likadan själv. Väntar dock på mitt medlemskort mm. Familjen Mondani är bra att ha och göra med. Blir alltid trevligt bemött och dom är inte blyga med rabatten.

Mvh
 

CLT

Rolex
Är det någon som betalar fullt pris för deras böcker? Känns som att dom kastar rabatter både till höger och vänster på Instagram. Trevliga böcker hur som.

Snygga bilder på din instagram!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Är det någon som betalar fullt pris för deras böcker? Känns som att dom kastar rabatter både till höger och vänster på Instagram. Trevliga böcker hur som.

Snygga bilder på din instagram!

Själv har jag ingen aning, men håller med om att de verkar vara generösa med rabatter.

Tackar, det betyder mycket![emoji4]
 

mikjon

Omega
Är boken Rolex Submariner (grön, ny uppdaterad) värd att köpa? Ligger just nu på ebay för runt 250 euro från Mondani.
 
Topp